14 Ara 2007

UK Championship 2007 Çeyrek Final


Stephen Maguire 9-5 Mark Williams

Ding Junhui 7-9 Shaun Murphy

Mark Selby 9-7 Marco Fu

Ronnie O'Sullivan
9-2 Jamie Cope

Ne pis adammışsın be Marco Fu.. Adam beni patlatmak için oynuyor sanki.. Önce çıkamaz dedik, 8/8'i engelledi.. Çeyrekte madem beklediğimiz gibi değil de formda eleman dedik, bu sefer de 4/4'ü engelledi.. 2. tur postundan sonra Fu'yu neden favori görmediğim sorulmuş, ilk başta açıklamaya çalışmıştım.. Aberdeen Grand Prix'i kazandıktan sonra (Ki yanılmıyorsam 10+ senelik bir kariyeri var Fu'nun, öyle pek yeni bir oyuncu sayılmaz son yıllarda meşhur olmasına rağmen, ilk sıralama turnuvasını aylar önce kazandı..) bunun bir rehavet oluşturabileceğini düşünmüştüm.. Ki Aberdeen GP'den sonraki ilk turnuva olan Kuzey İrlanda Turnuvasında ilk turda Adrian Gunnell'e yenilmişti Fu.. Dünya Şampiyonu olduktan sonra bir kısmı kendi, bir kısmı da başka nedenlerden dolayı uzun bir süre eski tempoda antrenman yapamayıp oyununda geriye gittiğini kabul eden Shaun Murphy de bu konudaki örneklerden biridir..)

Açıkçası en güzel maç da Fu-Selby oldu.. 8-5 geriye düştü Fu, 8-7 yaptı.. 75 dakikalık 16. frame efsane oldu.. Bana göre yanlış seçimleri oldu Fu'nun.. Tam seri yakalayabileceği yerde beyazı mavinin hemen dibinde bıraktıktan sonra karşı taraftaki siyaha gitmesi bence ilk yanlışı oldu.. Maviden sırtlı çıkarak kırmızılara iyi pozisyon alabilirdi, risk alamadı.. Bir de son kırmızı da sağ orta cebe hafif bir kesmeyle, bana göre çok rahat sokabileceği bir pozisyon buldu, ama orada da defansif oyununu sürdürmeyi seçti, o daha da büyük bir hata oldu..

Selby sevimli bir herif.. The Crucibal'da, WC 2007'deki finalde John Higgins'e karşı gösterdiği 1.5 dakikalık atışlarıyla anormal sinir olmuştum ama işte bu adamlar böyle, Fu'nun da pek farkı yok kendisinden.. Bugün görüldü.. Yine de sempatik çocuk.. Mimik ve jestlerini görünce neden "The Jester from Leicester" diyorlar daha iyi anlaşılıyor.. 18. frame kilitlenmişken ve iki oyuncu da aman risk almayayım diye hayli çirkinleşmişken denemesini yapıp Fu'ya pozisyonu bırakması da hoşuma gitti.. Çirkinliği fazla sürdürmeyen adam direk artı puan kapıyor bu oyunda benden.. Kazanmasını da istedim açıkçası bugün.. Buradan çıkan adamım Ronnie'yle eşleşiyor direk.. İkisi de sinir bozucu yavaşlıkta oynayan ve hızlı Ronnie'ye karşı kıl etme tehditiyle oynayan adamlar.. Ama Selby'yi yıkmak çok daha kolay.. Daha genç ve tecrübesiz Fu'ya göre.. Fu'nun sinirleri daha çelikten, ki bu gece biraz belli oldu bu da.. Ronnie bir yumruğu indirirse Selby'ye kalkması kolay olmaz yerden.. Ki o yumruklardan biri çeyrekte Cope'a indi.. Garibim darmadağın olmuş.. 2-1'den sonra 8 frame üst üste.. Maguire da Williams'ı pek zorlanmadan geçmiş.. Ding-Murphy maçı da hep Murphy'nin kontrolündeymiş sanırım, izleyemedim pek..

Maguire-Murphy maçı anormal ortada.. Hatta turnuvanın başından beri en ortadaki maç gibi geliyor bana.. Pek bir şey yazamayacağım ama bir husumet varmış aralarında, ben de Eurosport'tan öğrendim o olayı.. İlginç olur izlemesi.. Yine de ben klasik kalın favorili yarı final programını geçeyim alta, güzel olacak yarı finaller..

Stephen Maguire - Shaun Murphy

Mark Selby - Ronnie O'Sullivan

0 YORUM:

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.