14 Ara 2007

Quinton Hosley ve Ömer Aşık


Bu Hosley'yle ilgili ne zamandır yazacağım bir şeyler, hep ertelendi.. Adam gelmiş Galatasaray'a.. Son derece yanlış buluyorum zihniyeti, söylemeden geçemeyeceğim.. Ligdeki zayıf rakiplerden biri süper yabancı bulsun, getirsin.. Ligde patlasın.. Hemen sulan.. Bütün büyük takımlar.. Önce Efes ve Telekom bir sulandı.. Sonra noldu bilmiyorum duruldu.. Ki Karşıyaka'yı yakın takip eden arkadaşlarım özellikle bu Telekom olayından sonra Hosley'nin değiştiğini söylediler, çok normaldir.. Şimdi de Galatasaray almış.. Ahmet Kandemir sanıyorum yerel bir TV'ye katılıp mali sıkıntılar yüzünden satmaktan başka çarelerinin kalmadığını ve en iyi teklifin Galatasaray'dan geldiğini, Fenerbahçe'nin de isteyen diğer bir kulüp olduğunu söylemiş.. Bunu izleyerek değil duyarak yazıyorum, ne derece doğrudur araştırma fırsatım olmadı.. Yine de yanlıştır ama büyük takımların küçük takım oyuncularının başına böyle akbabalar gibi üşüşmesi.. Paraları ödeyemiyorlarsa kendi sorunları.. Tamam çok kaliteli herif, dışarı mı kaçsın denebilir ama bilmiyorum bana çok etik gelmiyor bu tip sulanmalar.. Buna Telekom'un olayı da dahil..

En son sayı ve rebo'da ilk 2 sıradaydı adam ve ben son 10 yılda böyle bir oyuncu hatırlamıyorum Türkiye'de.. Götümden sallayarak belki Kevin Thompson yapmıştır ama bilmiyorum sanmıyorum.. (Belki de hatırlamadığım başkası vardır..) Ama özel oyuncu, çok net belli orası.. Sene başında bir hazırlık maçında 25 sayı 12 rebo 8 asist'i mi ne vardı, duyduğumda höst demiştim.. Top çalma ve bloklarda da iyi ortalamaları var elemanın.. Galatasaray neresine sokacak onu bilmiyorum.. Yani Gaines ve Owens'ın toplamından yetenekli eywallah ama dakikaları nereden alacak orası muamma.. Bu eleman NCAA'deyken 2-3 diye geçerdi, Türkiye'de 4'te kral oldu.. 4-5'i mi yedekletecek Murat hoca yoksa 3'ten mi verecek dakikaları onu hiç kestiremiyorum şu anda.. Ama büyük ihtimal front court'ta kullanılır.. 3'te kullanılırsa Efes'te süre alamıyorum diye ağlayıp buralara kaçan Cenk sinir krizleri geçirir zaten, çocuğun sağlığı bozulmasın..

Ömer Aşık da bu anlamda Fenerbahçe'ye geçişiyle doğru gelmiyor bana.. Alpella'da hem iyi bir gelişme ortamı vardı, son maçlarındaki azıtmalarından anladığımız gibi.. Hem de ligin dengelerini değiştiren bir hareket.. Alpella Ömer Aşık'la Fenerbahçe ve Efes Pilsen'i yendi.. Bundan sonraki maçlarında ne olacak diğer rakiplere karşı? Hadi Fenerbahçe e ben alıyorum ne güzel işte diyecek ama yine de hakkaniyeti engelliyor.. İster Fenerbahçe de mağlubiyet alsın Ömer Aşık'la ister almasın.. İkincisi, Ömer'in gelişimi ne olacak merak ediyorum.. Semih yokken oynar oynamasına da dönünce ne olur onu da kestiremiyorum.. Alpella'da tek başına takılıp harika işler de yaparken Fenerbahçe'de yine 10 dakikalara falan dönerse kötü.. İleride Alpella'ya geçişi olur mu onu da bilmiyorum, bi açıklama da duymadım o şekilde gerçi.. Hem öyle bir hareket benzer sakıncaları tekrar doğurur bence.. Bu kiralık işine bir çözüm bulmak lazım, futbolda geldi onun benzeri.. Kiraya veriyorsun 1 yıl ve o süre içinde çağıramıyorsun oyuncuyu, burada da olmalı benzer sistem.. Tamam iki takım da aynı yere bağlı ama istediğin zaman al, sonra olmadı gönder.. 1. Lig için hoş değil bu da.. Keşke Vidmar yerine baştan bu çocuğa şans verilseydi diyeceğim ama.. Semih de dönünce Vidmar nolacak o da ayrı bir yazı konusu mu olur ne olur bilemedim şimdi..

3 YORUM:

farawaysoclose dedi ki...

Sezon içerisindeki transferlere bir çeki düzen verilmesi lazım. Dediğin gibi haksız durum oluyor.

farawaysoclose dedi ki...

Bu konu hakkında okuduğum şu yazı ilginç:
http://www.turkbasket.com/haberanasayfa.asp?hid=35290

Trofolo dedi ki...

Geldi sonunda :) Quinton

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.