11 Ara 2007

Jose reddetti


Çok gaza gelmişti millet geliyor, geldi, gelecek, 2-3 gün içinde açıklanır diye ama Mourinho teklifi en son olarak net bir şekilde reddetmiş.. İyi de yapmış.. Karizmasına zarar verebilecek bir şeydi milli takım hocalığı..

McClaren'ın kovulduğu gün adaylar ve bu işte neler olacağı hakkında bir şeyler karalamıştım.. Mourinho o günden beri büyük bir adaydı ama bence bu iş için doğru değildi.. İstekli olması bile beni hayli şaşırtmıştı açıkçası.. Ama yaptığı en son açıklamada bu işin kendisine mükemmel görünmesine rağmen çok detaylı ve uzun süre düşünüp olayın dışında kalmaya karar verdiğini söylemiş.. Bence, burada yukarıda linkini verdiğim yazıda yazdığım şeylere geliyoruz.. Hemen açalım, milli takım hocalığı hiç kolay bir şey değil.. Jose Mourinho gibi o takımın her şeyiyle ilgilenen, sistemi için oyuncu transfer eden, sezon öncesi kamplarına çok önem veren, sistemini oturtmak için çok uzun mesailer veren biri için uygun bir yer değil bence milli takımlar.. Kesin başarılı olamaz demek değil bu, şu piyasada 3 tane hoca sayacak olsak herkes oraya koyar Jose'yi.. Ama yeteneklerinin harcanması, futbolu bu kadar yaşayan, onun devamlı içinde olan birinin kalkışmaması gereken bir iş olarak görürüm ben milli takım hocalığını.. 2-3 ayda bir yapılan kısa süreli antrenman programları, o süre boyunca sadece maç izleyip oyuncuları takip etme, sistem çalışmaları için yine bu kısa süreli kampları bekleme.. Jose gibi bir eleman için fazla soğuk, fazla sönük.. Zaten adamın kişiliği de renkli, futbolu takip eden insanlar, seyirciler için de Mourinho'nun milli takımda olması pek heyecan verici değil.. İngiltere, İtalya ya da İspanya'da bir takım çalıştırıp her hafta göz önünde olması benim tercihim olur..

Bahsettiği gibi, iş gerçekten heves verici.. Milli takım teknik direktörlüğü söz konusu oldu mu bence zirve noktasıdır İngiltere.. Ve bu zirvenin düzenli başarısızlığı da Mourinho'nun ulan yaparsam krallığım imparatorluk konumuna gelir, önüme geleni yıkarım diye düşündürmüştür muhakkak.. Ben olsam ben de düşünürdüm.. Ama daha sonra yaptığı o detaylı düşünme seanslarında bence bahsettiğim konuların onun heyecanını söndüreceğine, 2-3 senesini bu kadar soğuk ve süreksiz bir ortamda harcamak istemeyeceğine karar verdi ve reddetti.. İyi de oldu..

Şimdi Capello gerçekten istekli sanıyorum, orada da demiştim, istiyorsa bu işi alır diye.. Önümüzdeki günlerde sanıyorum bir randevu olacakmış FA'le Capello arasında.. Bence iş resmiyete dökülür orada, bir aksilik çıkmazsa.. Dediğim gibi Capello gelirse ne olur bilinmez, 3-4 ay sonraki hazırlık maçlarında ortaya çıkar ama illa bir tahmin yapmam istenirse Capello'nun her takımı şampiyon yapma özelliğine rağmen onun defansif futbolunun artık İngiltere milli takımında sökmediğini göz önüne alarak cacık olmaz der, beklemeye geçerim..

3 YORUM:

fizikalibilitesice dedi ki...

milli takım hocası olması için kendisini fazla genç ve enerjik buluyodum..iyikide olmamış..zira 4 ayda bir maç yapmak,geniş aralıklarla talihsiz demeçlere özne olmak pek gitmezdi ona..iyi olmuş..ingiltere milli takımınaysa oh olmuş..

farawaysoclose dedi ki...

İngiliz milli takımında oynayacak iyi oyuncu olmaması, hoca kim olursa olsun büyük sorun. Dünyanın parasını döküp teknik direktör olarak büyücü bile tutsalar şapkadan çıkartacak iyi oyuncu bulması zor.

Adsız dedi ki...

Capello gelirse bu sefer emerson'u getiremeyecek yanında.

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.