8 Ara 2007

Galatasaray Cafe Crown: 88 Fenerbahçe Ülker: 77


Dün yazdığım preview yazısında maçtaki savunma dozajı ve Ayhan Şahenk'in sert potaları nedeniyle Fenerbahçe Ülker'in üçlüklerde başarılı olamayacağını beklediğimi söylemiştim.. Maç sonundaki toplam üçlük oranları 8/23.. 2/2 atan Damir Mrsic'i çıkarınca geri kalan oyuncular 6/21.. Fenerbahçe için fazlasıyla kötü bir rakam.. Galatasaray'ın maçın başından sonuna standartların üstünde yaptığı savunma tabii ki bunda büyük etken ama bazı pozisyonlarda Fenerbahçeli oyuncular bomboş pozisyonlarda da isabet bulamadılar.. Sert potalar bu açıdan büyük avantaj ev sahibi takım için..

Murat Özyer bana kalırsa tek hata dışında mükemmel bir maç çıkardı.. Hatası da o kadar büyük değil.. İlk periyotta 2 faul alan Erdem Türetken'i kenara almadı ve 3'lemesine neden oldu.. Onun dışında kurduğu rotasyon, oyuncuların dakika ve faul ayarlamalarını kontrolü mükemmeldi.. Oldukça iyi hücum edip Fenerbahçe'ye 88 sayı atan ve maç boyu gayet de iyi savunma yapan takımını da görünce tebrik etmekten başka yapacak bir şey kalmıyor.. İkinci periyotta 2'şer faul olan Chris Owens ve Hüseyin Beşok'u koruması harikuladeydi.. Takımının faul yönünden sorunsuz bir maç çıkarmasını sağladı..

Fenerbahçe'de Semih dün de yazdığım gibi yoktu, büyük eksik tabii.. Keza İbrahim Kutluay da.. Murat Özyer Solomon'un üzerine bol ikili çıkışlarla oynayınca Damir Mrsic'ten başka dış şut atan oyuncu olmadı.. Bence doğru bir savunma şekliydi, Murat Özyer'in de bunu yapıp diğer oyuncuları biraz riske ederken Ayhan Şahenk'in sert potalarını ön plana aldığını düşünüyorum ben..

Birkaç şey de Chris Owens ve Charles Gaines hakkında yazayım, özellikle kendilerini izlediğim 3-4 maçtan sonra ve yine daha sonraları daha iyilerinin bulunabileceğini düşünmüştüm aldıkları paraya göre.. Özellikle Owens'ta yanılmışım sanıyorum.. Adam inanılmaz ağırlık yapmış zamanında belli, şutu da fundamental yönünden inanılmaz bozulmuş.. Ama sokuyor orta mesafeleri çatır çutur.. 3'leri de yazıyor.. Diyecek bir şey yok.. Gaines hala çok yeteneksiz ama zaten Hüseyin'in yanına öyle bir oyuncu alınmasının normal olduğunu daha önce yazmıştım, kendisinden beklenen "hustle" konusunda limitleri zorluyor.. Ha yine özellikle Gaines için aldığı paraya daha iyisi bulunur muydu? O her zaman soru işareti, öyle de kalır.. Ama şu maçtaki mücadeleyi standartı fazla düşürmeden sürdürsünler hiçbir sorun kalmayacaktır..

Galatasaray açısından müthiş maçtı, o yüzden ağırlıklı olarak Galatasaray yönünden değerlendirdim.. Fenerbahçe'yle ilgili söyleyebileceğim fazla şey yok.. Ama Dee ve Solomon birbirlerini karşılıklı bu kadar yıpratırken Dee'nin takıma, Solomon'un biraz daha kendisine yönelmesi maçtaki kritik olaylardan biriydi bence, Solomon eğer biraz daha takım kurgusu içinde kalmaya çalışsaydı farklı bir yere gidebilirdi maç 3. periyotta.. Ben Galatasaray'ın maçı alacağını düşünmüştüm.. İbrahim ve Semih yokken de özellikle bu galibiyet beni şaşırtmadı.. Onlar olsaydı maç başabaş giderdi muhtemelen ama yine de Galatasaray'ın bu anormal iyi performansına gölge düşürmek istemem, onlar da Tufan'dan yoksunken..

3 YORUM:

farawaysoclose dedi ki...

GS'li Fatih'in afro saçları çok matrak! saç biçimi insanı bu kadar mı değiştirir?! sanki geçen seneki Fatih'le bu seneki başka kişiler :))

Adsız dedi ki...

murat ozyer'in son 30 saniyede aldigi 2 molayla ne kadar "efendi" ve "ornek" bir hoca oldugunu da ogrenmis olduk. hayir illa adamin aklini almak gerekiyor demek adam olmasi icin.

Adsız dedi ki...

bu ahmet cömert'in potaları da mit oldu.

yok kardeşim, sert falan değil, kaç zamandır oynuyorum.

bi deli potalar sert dedi zamanında, ağzına gelen potalar sert diyo artık.

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.