16 Ara 2007

,

Liverpool 0-1 Manchester United


Çok tipik bir Liverpool'un taraf olduğu büyük EPL maçı oldu.. Tanım biraz garip ama öyle, daha iyi açıklayacak bir şey bulamadım.. Liverpool böyle bir takım.. Rakibi müthiş pasifize edebiliyorlar maç boyu ama üretebildikleri şey 90 dakikada çok kısıtlı.. Tabii bunun ana nedeni Rafael Benitez.. Bence müthiş bir hoca ama her zaman şunu söylemişimdir kendisiyle ilgili, şu sistemini ve mantalitesini değiştirmediği müddetçe, önüne her yıl 150 milyon dolar konup istediğini al demedikçe yönetim bu adamın EPL'de şampiyon olma şansı yok.. 5 sene daha kalsın, en az 2 CL finaline daha gider orasına bir şey demiyorum.. Defansçı yapısı inanılmaz zira, ve hakikaten defansa kastığı maçlarda takımın organize müdafaasını izlemek de anormal zevk veriyor.. Ama çok fazlası ne yazık ki bu kadro için yok..

İlk 45 dakika bütün oyunun kontrolünü ellerinde tuttular.. United'ın hemen hemen yapabildiği hiçbir şey olmadı topla.. Saha yerleşimi, orta sahadaki hakimiyet de harikuladeydi.. Ama buna rağmen elde edilebilen 1-2 karambol pozisyonundan başka bir şey olmadı.. Bir de ilk yarının sonunda kornerde olmayacak bir gol bulunca United iyice zorlaştı iş doğal olarak.. İkinci yarı bu sefer çok doğal bir şekilde Pool hakimiyetinde geçti, ama üretilebilen bir şey olmadı yine.. United'ın Rooney'yle çok net bir pozisyonu oldu 70 civarı, maçın da en net pozisyonuydu zaten.. İlk yarı o golü yemeyip bulduğu pozisyonlardan bir tane atıp üstüne yatabilir, maçı da alabilirdi Liverpool.. Ama büyük, küçük farketmeden bu tip hadiseler tekrarlanınca yenen goller çıkmıyor, atılması gereken goller gelmeyebiliyor..

EPL'de şampiyon olmak için muhakkak daha karma bir sisteme ihtiyaç var.. Mourinho ve Ferguson da defansçı adamlar ama defansif sistemleri içinde istedikleri zaman, özellikle içerde her zaman için rakibi boğan, inanılmaz bir tempoya çıkabilen takımlarla aldılar şampiyonluğu.. Pool da yapabiliyor bunu, her maçları böyle değil elbette.. Ama süreklilik yok, sorunları bu.. 38 maçlık böyle zorlu bir ligde bunu daha çok karakteristik haline getirmek gerek..

Ryan Babel çok önemli bir çocuk.. Liverpool'un sol yıllarda yaptığı en güzel transfer olacak bence, güzel kullanılırsa.. Ama 4-4-2'de sol açık oynaması zor.. Öyle bir adam ki teknik direktörü de zor durumda bırakır, burada Benitez'in suçu yok.. Ama bence, ya forvete Torres'in yanına konması gerek, ya da illa sol çizgiden gelmesi isteniyorsa ona uygun bir 4-3-3 kurup sol forvete yerleştirmek lazım bu adamı.. Kaleye daha çok yaklaşması şart yani.. Benitez'in daha önce bazı maçlarda denediği 4-3-3'ü bu maçta da bekledim geriye düştükten sonra, gelmedi.. Gerçekten özel bir eleman.. Sistem de değiştirilir uğruna gerekirse.. Torres'i tek forvet bırakıp 3 güçlü orta sahayla birlikte bu çocuğu sola, sağa da benzer bir eleman transferiyle çok enteresan bir takım olabilir Pool.. Ama Benitez yapar mı bunu? Sanmam..

Son bir şey daha söylemem lazım Liverpool'la ilgili, zaten Manchester yönünden yazmayacağım bir şey, yazacak da fazla şey yok.. Bu Dirk Kuyt ne gereksiz bir adamdır yahu.. Yani şu Kuyt, Benayoun, Voronin, ve hatta belki de Mascherano gibi Liverpool gibi bir takımda asla ve asla forma giymemesi gereken adamların takıma doluşması ne kötü bir şeydir.. Benitez bu yönden de eleştirilmeli bence..

Maç da kötüydü bu arada belirtmeden geçmek mümkün değil.. Tamam mücadele vardı kaliteli eyvallah da, kıran kırana mücadele istesem TFF 1.Ligini izlerim.. Bundan büyük mücadele oluyor her maç.. Ha ordakiler daha balta ama mücadele isteyen mücadelesini alır TFF 1. Ligden de.. Pool-United maçı bu kadar kısır, bu kadar futbolsuz olmamalı..

Birazdan Arsenal-Chelsea başlayacak.. Benzerini bekliyorum 2 takımı da bildiğim için.. İnşallah en azından top daha fazla gider gelir de bu kadar sıkılmam..

2 YORUM:

Deep Blue dedi ki...

United ve Ferguson ne zaman neyi almak isterse alıyor, Rafa da sadece seyrediyor...

fizikalibilitesice dedi ki...

rafa'nın kadro seçimlerini hiçbir zaman anlamamışımdır.bugünde aynısı oldu.fazla kemal belgin konuşmuş olucam belki ama senin elinde peter crouch gibi bir adam varsa sakat filan da değilse oynar kardeşim..iddia ediyorum çok da eminim bunda crouch-torres ikilisinde ısrar etse;gerrard'ın partnerini bir hafta mascherano,bir hafta alonso,bir hafta sissoko,bir diğer hafta leiva yapmaktan ziyade bu isimlerin birinde karar kılıp ne biliym mesela ilk aklıma gelen sissoko-gerrard ikilisi yapsa göbeği kupa maçları ve şampiyonlar ligindeki düşük profilli maçlar harici bozmasa bunu(zaten adamların sesi çıkmaz ingilterede 2-3 tane kupa var ee birde şampiyonlar ligi eleme maçlarında oynasalar 20 maçı filan buluyo bu rakam minimum ki bu da herhalde pool gibi bir takımda iyi bir rakam olsa gerek)

bir de pennant gibi belkide ingilterenin en iyi winger larından birini niye israilliye tercih etmez anlamış değilim..fazla liverpoollu gibi sahiplendim,agresifleştim ama bilmiyorum rafa'yı anlayamıyorum..

bu arada kuyt,benayoun gibi adamların liverpool'a küçük geldiğini belirtmişsiniz buna tamamiyle katılıyorum;ama babel konusunda sizinle bütünüyle karşıt görüşlere sahibiz..biraz sizin terminoloji olacak,sevdiğiniz bir kelimeyi sevdiğiniz bir adam için kullanmak istemezdim ama ryan babel fazlasıyla overrated bir oyuncu..ben genç olması dışında bir özelliğini görebilmiş değilim henüz..potansiyel birmingham oyuncusu benim nazarımda hatta onda bile kuşkularım var..

saygılar..

Blogger tarafından desteklenmektedir.