2 Kas 2007

Arda'nın yolu yol değil.. Peki Serdar Özkan'ınki?


İngilizce bir kelime olmasına rağmen şu spor dünyasında en sevdiğim kelimelerden biridir "overrated".. Piyasada futbolcusu, basketbolcusu o kadar fazla abartılmış adam var ki bunları kısa bir şekilde niteleyen bu ecnebi kelimeye bayılıyorum.. Bir de karşılığı olan "underrated" var tabii, bu overrated'lar kadar çok olmasa da etrafta onlardan da bulabilirsiniz, ama adı üstünde bunlar konuşulur, underrated'lardan pek bahsedilmez..

Neyse, overrated listemin Türkiye'deki en büyük temsilcisi konumuna gelen adam maalesef Arda Turan olmaya başladı.. Yetenekleri bir efsane olma yolunda ilerliyor bu genç adamın.. Tamam, gerçekten topla birlikte efsane şeyler yapabiliyor maç içinde ama başka verdiği bir şey var mı takıma? Bakıyorum, pek yok.. Geçen sene 14-15 ay önce piyasaya çıktığı Mlada Boleslav maçından beri şöyle çıkıp aldığı bir maç var mı? Düşünüyorum, bulamıyorum.. Bu 14-15 ay içinde ligde ve Avrupa'da kaç asist yapmış, kaç gol atmış? Sonuçlar pek iç açıcı değil.. Evet naturel pozisyonunun orta sahanın ortası, daha doğrusu "supporter" olduğunun farkındayım ve uzun süre de böyle savundum kendisini ama televizyonda "Kendini en çok nerede rahat hissediyorsun?" sorusuna verdiği sol kanatta yanıtından beri bu konuda da fikir beyan edemez konuma geldim..

İşin en kötüsü, kendisine en çok kızdığım konu 20 yaşındaki bu adamın 35 dakikalık kondüsyonunun olması.. Genç futbolcu nedir? Takıma dinamizm getirir değil mi? Arda Turan söz konusu oldu mu takımın sanki yaşında, ağırlığında, güçsüzlüğünde bir artış oluyor.. Bazı Galatasaray forumlarında Galatasaray'ın hocalarının Arda konusunda rotasyon yapması gerektiği, Arda'nın dinlendirilmesi gerektiği konuşuluyor, aklım duruyor.. Yahu bu çocuğu bu yaşta dinlendirmeye başlarsan 27-28 yaşından sonra ne olacak? Onu düşünen yok..

Galatasaray sitelerini, forumlarını takip edenler farkındadır, devamlı Arda'yı şu gece kulübünde, bu asortik mekanda gördüm haberleri gelir.. Hatta Hakan Sukur'un de bu konularda kendisine sağlam bir fırça çektiğini duydum, geçen gün cumhuriyet resepsiyonunda ikisini sarmaş dolaş görünce aklıma o geldi, rahatladım biraz.. Sezon öncesi tatilde teknede bir bayanla fotoğrafları çıktığında çok eleştirilmişti Arda.. O zaman eleştirilmesi ne kadar yanlışsa, futbol sezonunda yaptığı bu cinliklerin eleştirilmemesi, görmezden gelinmesi de bir o kadar yanlış.. Tekrar diyorum yahu, 20 yaşındaki bir adamın 35 dakikalık kondüsyonu olur mu? Oluyormuş.. Maçlarda öyle bir yerlerde sürünüyor ki kendini yere atmakla, hakemi yanıltmaya çalışmakla itham ediliyor çoğu zaman.. Halbuki onların çoğu güçsüzlükten..

Bir Arda Turan'a bakıyorum, bir de Beşiktaş'taki Serdar Özkan'a.. Günümüz futbolu içinde Arda Turan'ın şu anda daha iyi futbolcu olduğunu söyleyenin futbol bilgisinden şüphe duyarım ben, ama sorsan Beşiktaşlıların bile çoğu Arda cevabını verir bu karşılaştırmaya.. Genç futbolculuk kavramıyla ilgili Arda'da neleri göremiyorsam Serdar Özkan'da vücut bulduğunu görüyorum o özelliklerin.. Dakika 90 olduğunda 50 metre depara kalkıp deli danalar gibi koşturma var.. Çok daha güçlü olduğundan dolayı sıklıkla sağ bekin yanına gelip yardımlaşma var, pres gücü var.. Evet, belki yetenekleri Arda kadar değil ama yeteneklerinin fizik kondüsyonlarıyla birleşmiş halleriyle Serdar Özkan çok daha olmuş bir futbolcu.. Kaldı ki biri sol açık, biri sağ açık oynuyor.. Ama topla beraber daha yeteneksiz dediğim Serdar Özkan Arda'dan 3 kat daha iyi orta yaptığı gibi toplara da çok daha iyi vuruyor.. Ama Arda her maç alır topu 2 adamı dizer çekirdek yer gibi, daha iyi futbolcu olur Türkiye'de..

Dur bakalım bu gaz nereye kadar devam edecek.. Bu kafayla ileride patladığı zaman Galatasaray taraftarı arasında da büyük bir patlama görüyorum lakin, umuyorum olmaz..

2 YORUM:

Adsız dedi ki...

ben bu görüşe asla katılmıyorum arda çok yetenekli bi oyuncu bunuda zaten sivas maçında gösterdi

Hakan dedi ki...

Enteresan yorummuş, yıllar sonra benimki delinin teki bulup çıkarmasa sen bile unutmuşsundur herhalde yazdıklarını:)

Neyse ikiside şimdi GS 'da bakalım neler olacak..

Blogger tarafından desteklenmektedir.