5 Oca 2008

Efes Pilsen: 72 Galatasaray Cafe Crown: 59


Fotoğraf: NTVspor.net

Maçtan önceki preview yazısı bombok olmuş, bu maç sadece onu söylüyor.. Çoğu insana göre Galatasaray favoriydi ama maç öyle bir geçti ki sanki ağır favori Efes..

Fatih sadece starter olup Cemal Nalga nasıl bu kadar süre alıyor anlamadım ben.. Bu konuda Murat hoca bence çok hatalı davrandı.. Daha kötüsü, bu maçla birlikte artık Fatih'le aralarında bir sorun olduğunu düşünmeye başladım ben.. Hüseyin varken eywallah, Fatih'in oynamaması kadar doğal bir şey yok.. Ama şu Cemal bu kadar süre alırken Fatih hala maçın tamamını benchte geçiriyorsa demek ki başka şeyler var bunda.. Ben Gaines-Owens'ın fiziksel dezavantaja rağmen oynayacağını düşünmüştüm front court'ta, Cemal ve Fatih'li pota altını bile öyle ezdi ki Efes oynamamasını maçtan sonra doğru buldum..

Efes tarafında da Scoonie Penn'in 1 numarada devam etmesini hiç tahmin etmemiştim.. Maccabi maçını izlemedim, ama Serkan'ın ameliyatı üzerine Drew Nicholas'ın da sakatlığıyla birlikte aklıma gelen ilk çözüm Wright ve Ender'li 1 numara ve yanında 2 numaradan gelen Penn'di.. Penn kariyerinin çoğunu PG olarak oynadı tamamdır ama David Blatt'in sistemine oturacak bir point guard değil bence.. Zaten özellikleri itibarıyla da combo guard.. Efes'in sistem daha savunmacı, şutör, takımı oynatmayı öncelikli amaç edinen bir oyuncu gerektiriyor.. Penn orası için fazla skorer, oyun kuruculuk özellikleri o pozisyonu dolduracak çapta değil.. Bu nedenle böyle bir durumda çok daha rahat edeceği 2 numaradan sadece skora yüklenmesi bu 2 şutör yokluğunda daha mantıklı gelmişti ama demek ki değilmiş, Blatt maç boyu 1 numarada kullandı Penn'i.. Oyunun gidişatı da işin doğru olduğunu gösteriyor..

Efes hakikaten çok ağır oynadı.. Mükemmel savunma yaptı.. Murat Özyer de her zamanki hücum kısırlığını devam ettirince çok tek taraflı bir 40 dakika oldu.. Yine de ilk yarıyı lider bitirdi Galatasaray, teknik kadroyu ve oyuncuları tebrik etmek gerek.. Dee Brown üzerine de bir şeyler yazmak lazım ama o da başka bir posta olsun..

Efes'e de ayrı tebrikler, oynadılar ve kazandılar..

1 YORUM:

farawaysoclose dedi ki...

Galatasaray belki kötü oynadı ama Efes her arayı açtığında GS toparlanıp elinden geldiğince farkı kapattı. (ilk çeyrekte 10-O dan 14-14'e gelme kısmı). Seyirci süperdi.

Bu arada, basketboldan anlayan birileri, 10 küsür yıldır ligde olan Efes'in neden bir türlü yerli starı olmadığı, neden hep yerli oyuncularla sorunlu olduğu konusunu irdelerde çok iyi olur.

Bizim maçtan başka BJK-Kolej maçı vardı, 1 sayı farkla BJK kazanmış.. üstelik Kolej bu sene tel tel dökülüyor..

yıllardır izlediğim en çekişmeli lig!

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.