15 Kas 2009

,

Galatasaray C.C. 74-72 Fenerbahçe Ülker


Galatasaray'ın gerçekten mücadele ettiği ve iyi savunma yaptığı ilk yarı bittiğinde skor 35-29.. Çevremdeki bütün Fenerbahçeliler Galatasaray ekstra üç attı, biz ise hiçbir şey sokamadık diyordu.. Eğer dengeli olsa skorun aynı farkla kendileri lehine olacağı gibi bir düşünceleri vardı.. Halbuki bu işte her zaman için denge unsurları ön planda.. Fenerbahçe şutör bir takım ve 1/10'da kalmaları çok normal değil, doğru.. Galatasaray'ın 7/10 atması da biraz ekstra, evet.. Kaldı ki o yedinin iki tanesi yaklaşık 8 metreden mesafeli üçlüklerdi.. Ama o dış atışlarl 35-29 olan skorda Galatasaray'ın aleyhine işleyen denge unsurları da vardı.. İlk yarıyı 6/23 iki sayılık isabet oranıyla bitirdi Galatasaray ki çok nadir rastlanabilecek bir durumdur bu.. Üçlükler dengeli olsa rahat önde olurduk gibi olasılık tezine karşı iki sayılık atışlarda Galatasaray biraz daha şanslı olsa ilk yarı 15-20'ye bağlanırdı demek aynı şey ve ikisi de doğru değil.. Zaten üçüncü çeyrekte Fenerbahçe daha iyi üçlük attı ama iç atışları dengeleyen Galatasaray periyot boyunca farkı korumayı başardı..

Fenerbahçe'nin Galatasaray'a üstün olduğu tarafın pota altı olduğunu basketbolla ilgilenmeyenler bile bilir.. Fenerbahçe burdaki üstünlüğünü maç boyunca kullanamadı.. Tanjevic'e burada eleştiri gider, nasibini de almalıdır sonuna kadar ama dışarıda sağlam bir baskı olduğu zaman içeri top indirmenin o kadar kolay olmadığının da farkında olmak gerek.. Ama bütün bunların yanında Okan Çevik'in hangi motivasyonla maçın sonlarını ve hemen hemen bütün uzatma dakikalarını tek uzunla oynadığını ben anlayamadım.. Zaten rakibin özellikle pota altında genel bir fiziki üstünlüğü var.. Maçın yorgunluğu üstüne binmiş.. Uzatma dakikalarında topçulara kramp girmeye başlamış, sadece maçta iyi üçlük atıldı diye mi 4 kısayla oynadı bütün uzatmaları takım? Eğer öyleyse neden adam gibi bir transition hücumu ya da düzgün çizilmiş ve sonunda nokta şutun bulunduğu bir tek set oynayamadı bu takım? Okan Çevir elbette bunun cevabını verecektir kendi içinde.. Maçın öncesindeki düşüncem galibiyete rağmen değişmedi, oldukça vasat bir coach.. Liseliyim ben diyerek görev alınır Galatasaray'da ama genelde bundan zararı kulüp görür.. Lise spor yönetimindeki yeteneğe direkt bir etki yapmıyor hiçbir zaman.. Son serbest atış rezaletine ise hiç girmek istemiyorum, mantalitenin de sorunlu olduğunu gösteren net bir örnektir..

Galatasaray açısından devam edeyim.. Alınan yabancıların geneli vasat.. Darius Washington vasat kere vasat bir point guard.. Mike Wilkinson aynı şekilde.. Rancik'in maçtan sonraki hareketleri taraftarın hoşuna gider, savaşçılığı da bir yere kadar gider belki ama onun da toplamını vasatın üstünden bir adım ileriye koyamıyorum.. Eldeki işe yarar tek yabancı Simas Jasaitis.. O da ancak kendisini sağlam bir sistem ya da klas bir coach'un yönetimi altında ifade edebilir.. Böyle bir takımda istediği ortamın oluşması zor.. Galibiyet geldi ama bu takımdan bu sene de bir şey olması zor.. Bunun hesabını da yanlış coach seçimleri yaptığı yetmiyormuş gibi, iyi bir yabancı bulup üst üste 1-2 sene onunla çalışmayan Galatasaray yönetimleri verir.. Kepez ve Banvit deplasmanlarını alamadıktan sonra bu galibiyette Galatasaray-Fenerbahçe rekabetinden başka bir anlam bulamıyorum ben..

Tanjevic'in 4 kısalı Galatasaray'a karşı ısrarla tek uzunun tuttuğu Oğuz'dan oynamasını çok anlayamadım.. Gerçi Semih'in Jasaitis'e üstünlüğü gibi bir fark vardı orada da neredeyse.. Will Solomon'un Tanjevic kaprisiyle gittiği takımda Lynn Greer'ın da ilk 5 başlamaması ayrı bir Tanjevic kaprisi olarak Fenerbahçe tarihine geçer.. Maç berabere bittiğinde Oğuz Savaş'a 15 saniye boyunca sallayan hoca maçı Oğuz'un kaçırdığı iki serbest atışla kaybettiğinde neler düşünmüştür acaba? Çıkan olaylar bir Galatasaray - Fenerbahçe klasiği.. Futbolda olduğu gibi basketbolda da klasikler var.. Galatasaray'ın kendi sahasında oynadığı maçlarda mutlaka bir ceza alır takım.. Genelde taraftarlar dışarı çıkarılır.. Bugün de aynısını bekledim, şanslıydı takım.. 1-2 maç ceza garanti gibi.. Bir şekilde ceza alacak şeyleri yapıyor bu taraftar, anlayabilmiş değilim.. 2 Fenerbahçeli'nin hareketlerinden galeyana gelebiliyorsa bu adamlar gerçekten sinirlerini bozmak çok kolay demektir.. Galatasaray ceza alacak, ki almalı da.. Ama alırken ilk pozisyonda taraftarın üzerine yürüyen Tarence Kinsey'ye hak verilebilecekken, aynı oyuncunun içeri kaçarken pota arkasındaki bir taraftarın ağzının ortasına çakmasının da gözden kaçmaması gerek.. Olay karşılık hesabı değil, hak edenin gerekli cezayı görmesi..

İki takımın da bu sene şampiyonluğun yakınından geçmesi oldukça zor.. Maçın gösterdiği tek şey de budur bana..

19 YORUM:

Can dedi ki...

Ben yönetimi hiç anlamıyorum. Her sene daha aşşağı iniyor yabancı kalitesi. Çok iyi guard gelir uzunlar rezalet olur. Uzunlar iyi olur guardlar dökülür. Yani Jasaitis getiriyorsun, adama küfür edermiş gibi yanında oynayan yabancılar. Şu koçun Murat Özyer'den ne fazlası var. Ne günahı vardı Özyer'in? Özyer'den sonra gelende ayrı konu. Bu da ayrı alem. Basketbol şubesi tam anlamıyla ziyan bizde. Rezalet yönetiliyor; tam anlamıyla amaçsız bilmiyorum katılır mısın?

Parma Maniac dedi ki...

Ahmet Dedehayır'ın oyuncağıyız..

efsane78 dedi ki...

tek kelime ile rezalet.salonda bulunan yaratıklar(insan demiyecegim)maç öncesi ortası ve sonrası her türlü pisliği yaptılar.7 yasındaki çoçugu bile tartakladılar,bu mudur spor sevgisi,tutkusu.

bakalım eyyamcı federasyon kaç maç ceza verecek galasataraya

bahadır dedi ki...

öncelikle beşiktaş lıyım.maçı tarafsız seyrettim.çetin yılmaz alenen fener'i tutuyordu bu maçta .o üçlük nasıl atılmaz ,içeri top indirmek lazım gibi cümleler kurdu maç boyu acaba bana mı öyle geldi.

Adsız dedi ki...

bu vaşinton makedon milli takımında oynayanı mı?

apaç dedi ki...

basketboldan pek anlamam. bizde uzun saçlı oğlan iyi oynadı. tufan'ımı az gördüm, üzüldüm. fitch'i keşke göndermeselerdi. rancik'in de taşşağını yerim..

de ben şu, futbol seyircisi salonlardan uzak durmalı diyen lalelere takıldım.

lan bu ülkede basketbol seyircisi mi var? adamlar en azından derbilere filan geliyor da zavallı amatör şubeler sene de bir de olsa taraftar, atmosfer görüyor.

basketbol seyircisiymiş..lan zaten hepi topu 100-150 kişisiniz. gelenleriniz de oraya dergisini alıp, match up, penetre filan diyor, hala daha futbol seyircisi de futbol seyircisi..

dünkü maç, türk basketbol tarihinin, görüp, görebileceği en iyi seyirci önünde oynanmıştır.

istenmeyen kimi olaylar olsa da bu ortamı yaratan tüm futbol seyircisini kutlar, dünkü maç abdipekçi'de olamadığım için kahrolurum.

forza cemal nalga.

Adsız dedi ki...

dün maçı taraftarın aldığını düşünüyorum. ne kenar yönetim, nede kadrodan ümitli değilim. 1 ve 5 numarada ciddi sıkıntılarımız var.

vakilinchuk dedi ki...

Seyirci olmasa iç sahada Fener'i yenemeyiz.İç sahada Fener'i yenemezsek basketbol şubesinin elle tutulur hiç bir işlevi kalmayacak,ne yazık ki başarabildikleri yegane olay bu çünkü.Basketbol seyircisi diye ayrı bir taraftar tipi olduğunada pek inanmıyorum,bu memlekette futbol değil basketbol 1.spor olsa,dünkü şeref yoksunu kişiler sadece Fener maçına değil tüm maçlara gidiyor olacaktı,basketbol seyircisi olmuş olacaktı,ama yine olacaktı.Basketbol seyircisi lafının içi boş kalıyor,fanatik her yerde fanatik,öküz heryerde öküz."Akıllı taraftar" lazım,staddada,salondada...

Ayrıca bizim takıma en ağır ceza verilsin.Mümkünse sezon boyu iç saha maçlarımız seyircisiz olsun.Ses getirecek bir ceza olsun.Belki bir daha olmaz böyle olaylar,bir nebze etkili olur belki.Pek sanmam ama...

Son olarak,Fenerbahçe Ülker yinede final oynar bu ligde.Efes'e yenilir o ayrı.Bizde "Hiç değilse Fener olmadı..." diye tatmin oluruz yine...

Sheed dedi ki...

galatasaray cc de allah cc gibi tınlıyor, yeni fark ettim.. laik blogosfer çağrısı yapıyorum..

zaten galatasaray ve beşiktaş'ın amatör şubelerde yıllardır yaptığı idare etmek değil mi olayı, çok daha fazlasını yapabilecek imkanlara sahip olmalarına rağmen.. büyük resme uygun her ikisinin de şu andaki görüntüsü..

apaç dedi ki...

basketbola adam akıllı yatırım yapmayacaksak bu seri böyle gitsin. biz içerde feneri yenelim, fener orda bizi yensin, sonra efes finalde feneri yensin.

ben bu durumdan çok şikayetçi değilim. en azından fener gibi bir basketbolcuya milyon avrolar saçıp başarısız olmuyoruz.

bütçemiz belli, hedefimiz belli, cemal nalga'mız, murat kaya'mız belli.

hoş, bana kalırsa -bu ortamda-türkiye'de amatör şubelerin hiçbiri yaşamamalı.

çünkü zaten çoğumuz kürek takımının şampiyon olduğunu, ertesi gün resmi siteden öğreniyoruz.

böyle iyi.

en azından polat kocaoğlu'yla başarısız oluyoruz.

millet bunu gıriçek'le beceriyor.

Adsız dedi ki...

dün salonda olan herkes neyin, nasıl olduğunu biliyor.o yüzden seyirciye sallayıp günaha girmeyin.

antifener_43 dedi ki...

Ron Artest Detroit Pistons maçında rakip taraftara yumruk attığı için 1 sene yani 73 regular season 13 playoff maçı olmak üzere 86 maç ceza aldı. Ayrıca takımı 5 milyon USD sallarysini ödemedi ve ertesi sene takımdan şutladılar kavga edenleri.

fabio luciano dedi ki...

kaya'ya da bizim federasyon 248 maç ceza vermişti zaten.kinsey'e de o paralel bir ceza gelir

efsane78 dedi ki...

ya bu gsliler cıkıp konusuyorya acayip hasta oluyorum bunlara.
dün sanki salonda hiçbirsey olmadı.taraftar cok masum,
suclu bulunmus bile o bayan ve kinsey.
ya geçin allahınızı severseniz.

SALONLARDAN BARİ ELİNİZİ ÇEKİN HAYVANLAR diyorum(hangi takım taraftarı olursa olsun)

Hastradamus dedi ki...

Çıkan olaylar nedeniyle Kinsey'e 10 maç, Fenerbahçe basketbol takımına 5, futbol takımına da 2 maç seyircisiz oynama cezası verilsin. Aman G.Saray'a ceza falan verilmesin, onların zorbalıkla işi olmaz.

Ömer Cankat Yüce dedi ki...

Üstad iki sorum var.Biz nasıl bu kadar kalitesiz bir takım kurmuşuz?Bu kalitesiz takımla feneri nasıl yenebildik??Seyirci faktörü bile açıklamayaz bu aradaki farkı.Galiba tanjevic basketin bsini bilmiyor.Hele 2.uzatmanın sonundaki hücum herşeyi açığa çıkardı.3 saniye kalmış 2 fark geridesin ve mola alıyorsun,hem de orta sahadan başlayacaksın.Greer topu kendi sahasında alıyor, 2 adım sürüp orta sahadan sallıyor.Bu mudur çizdiğin oyun yahu?Sen ne dersin?apaçın da her sözüne katılıyorum.

Parma Maniac dedi ki...

Ömer Cankat Yüce eğer şampiyonluk söz konusuysa zaten yıllardır kalite yönünden düşük profilli takımlar kuruluyor Galatasaray'da.. Üst üste iki sene bile aynı yabancıyla çalışmayan bir kulübün zaten başarı şansı yok.. Bu seneki yabancılar biraz daha düşük, Türkler de zaten vasat olunca oluşan takım bu.. Fenerbahçe Ülker bu sene son yılların en zayıf takımı kendi içlerinde.. Ona bağlayabilirsin galibiyeti.. Ama zaten son 3 senedir içeride Fenerbahçe'yi yenebiliyor Galatasaray.. Anlık motivasyon ve seyirciyle alırsın bu galibiyetleri ama daha büyüğünü düşündüğünde imkan yok fazla.. Tanjevic gibi bir basketbol geçmişine basketin b'sini bilmiyor diyemem ben ama takımla arasındaki bağların gün geçtikçe koptuğu ortada..

Adsız dedi ki...

sözlükten uçmana üzüldük be apaç. gitti güzelim entryler.

apaç dedi ki...

sağlık olsun adsız.

her güzel şey gibi ben de bittim.

Blogger tarafından desteklenmektedir.