18 May 2010

Mehmet Batdal & Serdar Özkan Galatasaray'da


Bucaspor Başkanı Mehmet Bektur'un dün yaptığı "Mehmet'e Galatasaray'a yakın bir teklif yaptık, bundan sonrası Mehmet'e kalmış.." tandanslı açıklaması işin resmiyetinin an meselesi olduğunu zaten gösteriyordu.. Mehmet Batdal kararını vermiş ve düzenli oynamaktansa hem daha çok parayı, hem Galatasaray'ı, hem de büyük takım rekabetini seçmiş.. Sadece saygı duyulabilecek bir seçim bu.. Batdal'ı kariyeri boyunca izlemişliğim 10 maçı geçmez ve bu oldukça büyük zaman dilimine yayılmış bir durum.. Özellikle çıkış yaptığı Buca'daki gelişimini sezon sezon, her maçını izleyenler kadar bilmemiz mümkün değil buralardan.. Maç kaçırmayan Bucalılar varsa gelip düşüncelerini paylaşsınlar zaten burada.. Ama benim gördüğüm uzun boyuna rağmen fizik avantajı dışında çok farklı özellikleri bulunan, boyuna göre tekniği çok gelişmiş, kaleye yüzü ve sırtı dönük oyunun ikisini de belli bir standartın üzerinde oynayabilen bir oyuncu.. Son vuruşları ve şutları o boy için oldukça temiz.. Sadece biraz hareketsizliği mevcut ki savunmadayken bu daha çok belli oluyor ama üstünden gelinemeyecek bir sorun değil.. Hem boyuyla, hem farklı özellikleriyle üst düzey bir TSL takımına ana rotasyonda büyük katkı sağlayabilecek bir oyuncu olduğunu düşünüyorum.. Bucaspor Hasan Salih Kabze'den beri bir alt lig kulübü için marka sayılabilecek sağlam altyapı anlayışıyla piyasaya önemli isimler sürüyor.. Bunlardan bazıları Kabze ve Batdal direkt altyapıdan çıkmış isimler.. Bir kısmı da Ozan İpek ve Veli Kızılkaya gibi dışarıdan keşfedilip takım bütünlüğü ve öğretim kapasitesi içinde parlatılan isimler.. Ki ikisi arasında hiçbir fark görmem, altyapıdan yetişmese de dışarıda keşfedilip takım içinde parlatılarak futbola kazandırılan isimler de bir o kadar değerlidir benim gözümde.. Bütün yeteneğine rağmen Bank Asya'dan geldi, ne kadar şey verebilir ki diye bakmamak gerekiyor.. Bunda en büyük neden Buca etiketi.. Üst üste 2 sene lig atlayıp TSL'ye çıkan, geçen sezonun sonlarına doğru Ozan İpek'i Bursaspor'a veren ve 1 sene sonra alt ligden gelen bir oyuncunun TSL MVP'liğine aday bir performans göstermesi (Benim gözümde en değerli Bursaspor topçusudur bu sezon itibarıyla) gibi nedenlerle Batdal'a da farklı bir gözle bakmakta fayda var.. Ve en önemlisi, Ozan İpek Buca'dan geçen sezonun ortasında ayrıldı, Batdal bu takımın sisteminin en önemli oyuncusu olarak Buca'ya iki kademe atlatan en önemli oyuncu oldu.. Bu da ayrı bir artısıdır.. Kendisini kanıtlaması için yapacak çok şeyi var.. Frank Rijkaard gelecek sezon sistem değiştirecek mi bilmiyorum ama büyük farklılıklar olacağını sanmıyorum.. 4-3-3 ve 4-4-1-1 üzerinden yürümeye devam edecek Galatasaray.. Her iki durumda da Baros'un varlığı Mehmet Batdal'ın önünde çok büyük bir engel ve kısa vadede ana rotasyondan başka takıma vereceği bir katkı mevcut değil.. Ama bir de aşının tutması, Baros'un 1-2 sene sonra yaşayacağı muhtemel ayrılıktan sonra yaşı 27 olmadan bu takımın ilk 11'ine oturma ihtimali var ki şu anda sevindirici olan en önemli gelişme budur.. Son 2 yılın Türkiye Ligleri'ndeki en değerli takımlarından birinin en önemli sistem yapıtaşı transfer edildi.. Bu gözle değerlendirince oldukça klas bir transfer olduğuna inanıyorum Batdal'ın.. Hakan Sukur'den sonra 9 numara da bu çocuğun hakkıdır.. Güle güle giysin..


Serdar Özkan içinse benim açımdan söylenecek ilk söz, Gökhan Zan transferini oldukça anlamsız bulmuş biri olarak iyi bir ekleme olduğudur.. Bir süredir Beşiktaş'ın oynamaya çalıştığı 4-3-3, 4-4-1-1 karmasında Serdar Özkan takım kadrosu içinde açık/forvet profiline Rodrigo Tello'yla birlikte en çok uyan futbolcuydu benim gözümde.. 10.5 numara arayışlarını da uzun süre kanat oyuncusu olarak değerlendirmiş biri olarak Denizli'nin bu arayışı içte yapması bence başarısızlıkta kilit noktalardan biriydi.. Serdar'ın kaçırdığı gollerde aldığı tepkiler Galatasaray taraftarını rahatsız etmez.. Bu konuda en şerbetli topluluklardan biridir zira bizim taraf.. Keza Serdar'ın açıktan gelerek o pozisyonlara girmesi de kaçırdıklarının önünde takdir konusudur.. Futbolun gittiği noktada en önemli konulardan biri haline gelen açıklardan skor eklemesi için birinci şart o pozisyona girmek.. Serdar Özkan'ı 2-3 yıl önce yeteneğinin üzerine 90 dakika bitmeyen temposuyla 60 dakikalık Arda'ya örnek olarak nitelendiren biriydim ki blog geçmişinde mevcuttur.. Arda Turan o süreçten sonra bir Euro 2008 çıkışı yaşadı, Serdar Özkan ise beklenen çıkışı yapamadığı gibi geriye gitti.. Ama Sabri gibi doğal kondüsyonu üst düzey olan Serdar'ın bu özelliğinin ülke ortamında hala çok değerli olduğunu düşünüyorum.. Kalitesiz yaşamla fizik kalitenizi düşürebilir ve tam performansla kullanamayabilirsiniz.. Serdar da verdiği fotoğraflarla bunu destekleyen bir yaşam biçimini sunuyor.. Ama doğal kondüsyon sahibiyseniz, bundan sıradan bir oyuncu kadar etkilenmezsiniz.. Yetenek ve tekniğini kaliteli bir fizikle destekleyememek bu ülke futbolunun önündeki en büyük engellerden biridir.. Serdar da bu açıdan her ne kadar güçlü bir oyuncu olmasa da maçın geneline yayabildiği temposuyla hala önemli bir oyuncudur gözümde.. Beşiktaş'ta çok şey bekleniyordu ama olmadı.. Böyle oyuncular için yaşanan kan değişikliği iyidir.. Bundan sonra kimse ondan Türk Futbolu'nun yeni neferi olmasını beklemeyecek ama verebileceğinin maksimumunu vermesi zannediyorum Galatasaray yönetiminin ve teknik kadrosunun kendisinden beklediğidir ve mantıklı bir yaklaşımdır benim gözümde.. Yabancı oyuncularla çok şişen açık rotasyonuna böyle bir ekleme gelmesi de ayrıca güzel.. Arda Turan takımda kaldığı takdirde Giovani Dos Santos'un gidişi bu şekilde kesinleşmiş gibi oldu..

İlk işler güzel.. Mevsimin Türk oyuncu eklemeleriyle açılması da ayrıca sevindirici.. Türklerle devamının gelmesi ilk aşamada tek düşüncem.. Camiaya hayırlı olsun..

22 YORUM:

aks111 dedi ki...

Evet mehmet Batdal uzun boyuna rağmen farklı özellikleri olan bi oyuncu.kanatlara doğru hareketlenip topu alan kullanablien bi oyuncu.Tekniği var ve bence en büyük özelliği kendine çok kolay bi şekilde şut pozisyonu yaratıyor ve çekinmeden şutu çekiyor.Yani futbolda şut çekmeden gol olmuyor deniceksin cesaret etceksin ille gol olmasına gerek yok çarpar seker bi tehlike yaratır sonuçta ve bu hücum opsiyonudur bana göre.O yüzden hayırlı olsun diyelim bakalım ilerde neler olucak.

Adsız dedi ki...

sen serdar için iyi transfer diyorsan öyledir :)

Alper Öcal dedi ki...

Batdal'ın boyunun oyununa etkisi Jo kadar ancak.

20 yaşında olsa eyvallah derdim de, bence büyük yalan olur.

Serdar Özkan bu sistem içinde verim alınabilir.

Tutku dedi ki...

Batdal'ın Galatasaray'ın 4-3-3 ünde oynaması mümkün değil. bir kere tekniğini çok abartmışsınız, ilk bakışta ayağına top yakışıyor gibi görünse de gerçekten çok düz bir oyuncu. mümkün değil başarılı olması. serdar özkan ise kadroda yer bulursa etkili olma şansı daha yüksek.

pi dedi ki...

Mehmet Batdal tarzı bir oyuncuyu Galatasaray formasında görmeyeli epey olmuştu...

Umarım her iki transfer de hayırlı olur.

Parma Maniac dedi ki...

Tutkinjsh tekniğini abartan cümle hangisi yazıda? 'boyuna göre tekniği çok gelişmiş'den başka bulamadım ben.. Oyuncuların teknikleri oynadıkları pozisyona ve fiziki özelliklerine göre değerlendirilir ve 1.95 için çok iyidir Batdal'ın tekniği..

Alper, zaten boyundan büyük beklentim yok.. Yine de 1.95 hava hakimiyetini kendiliğinden getirir.. Diğer kısım ise, bakalım göreceğiz..

sicko dedi ki...

her yere yazıyorum buraya da yazıcam, çok gururlandım :) kendisi bizim okuldaydı. ben hazırlık okurken lise 3teydi, az maçını izlemedik.

transferine gururlandım, sevindim onun adına ama galatasaray'a çok şey katacağını düşünemiyorum. 24 yaşında bir kere, Alper Öcal'ın dediği gibi yalan olma ihtimali bana kalırsa daha yüksek.

serdar özkan'ı da bekleyelim görelim, beşiktaş'ta yitirdiği özgüvenini tekrar kazanırsa ve tercih konusundaki sıkıntılarını giderirse aydın yılmaz'dan çok çok daha iyi bir rotasyon oyuncusu olur. ama as olmayı hak eder mi bizim takımda? işte onu bilemiyorum.

Adsız dedi ki...

ronaldinho da kondisyonluydu ama bitti pili. çalışmayan, çalışmayı sevmeyen, futboldan başka her yerde aklı olan adamlardan bizde çok vardı. bi işe yarayacağını sanmıyorum.
yararlıdan öte zararlı bir transferdir.
istanbul da kaldım gece alemlere akarım diye dua ediyordur galatasaray a.
berbat ötesi vizyonsuzluk örneği.

ekrem tumani dedi ki...

boş transferler boş umutlar.
serdar özkanın gs de ilk 11 oyuncu olma olasılığı sence nedir/kaçtır ?

Parma Maniac dedi ki...

Ekrem Tumani düşüktür ama her şey 11 değildir..

ekrem tumani dedi ki...

peki beklediğin yabancı transferlerini yazar mısın ? tabi eylüle kadar vakit var ama.
senin görmek istediğin oyuncular kimler (tabi alınabilecek kişiler )
bir de mustafa pektemek noldu ?

tobias dedi ki...

santosu da göndercekler herhalde

Parma Maniac dedi ki...

Ekrem benim beklediğim isimlerin ne önemi var ki, kahin de değilim zaten kimleri alabilecekleri konusunda.. Ama pozisyon anlamında içe en az iki kaliteli oyuncu, hatta mümkünse orta üçlünün tamamen yeni oyunculardan kurulmasını istiyorum..

burak dedi ki...

tipik yeni kuşak gs li yorumları. başarılarla büyüyen kuşak son yıllardaki başarısızlıklar yüzünden çok çabuk tüketiyor.

size gelen kim olursa iyi adam faydalı olur. gs büyük rehabilitasyon ve adaptasyon merkezi. profesyonelliğin tek adresi

her sene marttan sonra kalmayan hedefler vs vs

sözlerim blog sahibine yada herhangi birine değil genel geçer ortaya..

Aslantepe dedi ki...

Galatasaray'a katkısı ve 24 yaşında olması üzerinden kuruluyor Mehmet hakkındaki cümleler. Merak ediyorum ne bekleniyor Mehmet'den yeni bir Hakan Şükür falan mı? Olmayan forvet rotasyonunu topa vurmayı bilen biriyle doldurma hamlesidir ve doğru bir hamledir. Forma şansı bulduğunda bir kaç gol atarsa da gerekli katkıyı yapmış olacaktır. Alınan her oyuncu süper hiper ultra yıldız ve yıldız potansiyeli olmak zorunda değil. Şu CM mantığı transfer yaklaşımından vazgeçin allah aşkına. Oyuncunun yaşı değil rotasyonda kendisine biçilen görevi yerine getirip getiremeyeceği önemli. Batdal 11 oyuncusu olarak alınmadığına göre bu yaş 24 iş bitmiş, katkı veremez nidaları niye...

Can dedi ki...

Mehmet bu coğrafyada yetişmiş adam. Kim ne derse desin ligde iş yapar. Yabancıları da, kendi oyuncularımızı da bunun üzerinden değerlendirmek şart; enteresan bir futbol var bu ülkede.

Görüşlerimiz birebir aynı; yabancı forvet alacağımız söyleniyor. Bu da şunu gösterir; geçen seneki gibi bazı pozisyonlar eksik bırakılmayacak. Adam gibi bir kadro ile başlanacak ve bitecek sezon. Musa, Mehmet, Serdar. Yaşlarına da dikkat edilmeli. Tutar ya da tutmaz, doğru hareketler bunlar...

onur dedi ki...

Yedek soyunacaklarsa ya da antreman topçusu olacaklarsa bunların yerine altyapıdan gençler monte etmeye çalışsaydık keşke. Yok eğer ilk 11 için aldıysak Jo & Gio bunlardan daha iyi kumaş (yetenek açısından, karakter değil). Bence ikinci bir gökhan zan vakası yaşıyoruz. Yönetim boş atıp dolu tutmaya çalışıyor ama şu sözü hatırlatırım: Ucuz etin yahnisi...

Adsız dedi ki...

yönetimi vizyonsuzlukla eleştiren yorumlardaki vizyona bakalım bence..

Anoz dedi ki...

TSLde önemli olan gercekten ülkenin en iyi türk topcularini kadroda bulundurmaktir. Bu yüzden destekliyorum, ama yinede yazara tam olarak katilmiyorum. Bence Santos kalmali, en istekli oyuncumuz oydu son zamanlarda, bu aradada en yeteneklisi yine o. Elano kalmali, nerde görülmüs bir adamin ilk senede suk diye oturdugu (bu Neil de oldu ve Baros da cok iyi oldu, ama herkez ayni degildir). Elanonun ikinci senesinde cok daha iyi olacagini inaniyorum.

Ve bu arada Ardanin gitmesinden yanayim. Bir oyuncu, isterse Messi olsun isterse Sabri, kafasi rahat degilse futbolda istikrar, iyi oyun, mücadele beklemek bosdur. Arda bu yüzden GSi terk etmelidir, kafasi rahatlamalidir. Yoksa kendini gelistiremez...!

Parma Maniac dedi ki...

Anoz, Giovani kalmamalı demedim.. Bu transfer ışığında kalması zor dedim..

Adsız dedi ki...

Giovani'nin gideceği niye kesinleşsin ki zaten açık oynayacak topu topu 4 oyuncumuz oldu ki bu da makul sayılabilir. Arda'yı Rijkaard'ın kanattan çok orta saha olarak düşündüğünü tahmin ediyorum. Caner de bek olarak kullanılmaya başlandığı için ben Giovani'nin kalacağını düşünüyorum.

Parma Maniac dedi ki...

Rijkaard ve Arda 1 yıldır beraber çalışıyor ve ilk 4-5 hafta dışında Rijkaard, Arda'yı orta saha olarak düşünmedi..

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.