21 May 2010

David Villa ve Barcelona 2011


Geçen yaz Zlatan Ibrahimovic'e imza attıran Barcelona, 6 kupa üstüne bir de Zlatan'la takımın haksızlık boyutuna yükseldiğine dair sayısız kelama neden oldu dünyada.. Ülkenin güzel programlarından Gol'de Güntekin Onay ve Mert Aydın'ın Zlatan transferini yorumlarken diğer takımlara yazık minvalli konuşmaları hala gözümün önündedir mesela.. Futbol algıları zaman zaman buna neden olup 30 sene öncesinin "saf yetenek" toplamının şu anda da geçer akçe olduğunu düşündürebiliyor ama toplam yeteneği vasatın altında kalan sayısız takım çok önemli kupaları kaldırarak bu hatırlatmayı yapmaktan da geri kalmıyor..

Samuel Eto'o bu sistemin dünya üzerindeki en iyi tamamlayıcı gücüydü.. Guardiola bir türlü memnun olamadı kendisinden ve postayı koydu.. Takım ruhu bazında yapılan hamleye her zaman saygı duyulur, iki birey arasında kişilik çatısması varsa güçlü olan güçsüzün biletini daha iyi şartları ortaya çıkarmak uğruna kesebilir ve bu fazla olumsuz konuşulacak bir durum değildir.. Hadisenin Pep yönünden eleştiri konusu haline gelmesine neden olan şey ise Zlatan'la sistemin çok daha iyi hale gelebileceğini düşünmesi oldu.. Strateji yanlışı yaptı, çok daha verimli oyuncuyu üzerine 40 milyon euro'yla birlikte karşıya verdi.. David Villa, Zlatan gelmeden önce de Barcelona'nın transfer öznelerinden biriydi ama Valencia'dan koparmak mümkün olmadı.. Kısmet bugüneymiş.. Şimdi yine benzer kelamlar ortalığı sarmış durumda.. Barcelona kusursuzlaştı, sisteme en uygun adamı aldı.. Villa'nın Zlatan'dan çok daha iyi uyum sağlayacağı, bu kadrodan ve yapıdan çok daha iyi yararlanacağı kesin ama bu kendisini en iyi ve en uygun konumuna getirmiyor..

Eto'o'lu Barcelona hücum hattını bu sene göremeyenler Villa'yla da fazla umutlu olmamalılar.. Barcelona bu sene de özel bir takımdı ve seneye de öyle olacak ama 2 sene önceki Barcelona "üst" özel bir takımdı.. En uçta daima arayan ve tarayan, hem yüzü kaleye dönük oyunun en özel oyuncularından, hem de sırtı dönük oyunda takımın pasçı yapısına olabildiğince katkıda bulunan Eto'o'yu sağda gezegenin en saf yeteneği Messi ve soldan ikinci forvet özelliğini harika getiren Henry tamamlıyordu.. Orta üçlüde Xavi ve Iniesta için yine Eto'o gibi bu oyunun en iyi tamamlayıcısı olan Yaya Toure üçlüyordu ki Barcelona'nın bu sene daha başarısız olmasında bir diğer neden de Yaya'nın Pep tarafından yine arkaya itilmesidir.. Son maçta yaptıklarıyla bir defans önü oyuncusu için toplu oyunda ne kadar özel yetenekler barındırdığını gösterdi Yaya ve Barcelona'dan ayrılacak olmasını Eto'o gibi tarifsiz bir hata olarak görüyorum.. Oraya 50 milyon euro verilerek yapılacak Cesc katkısı da 70-80 milyonluk Zlatan gibi elde patlamaktan başka bir işe yaramayacak.. Cesc'in Xavi ve Iniesta'ya katılımı ancak Guardiola'nın çok önemli maçlarda Iniesta'yı sol açığa atarak iç sayısını 4'e çıkardığı maçlarda efektif bir şekilde kullanılabilir, onun dışında Cesc katkısı potansiyel zayiatından başka bir işe yaramayacak.. Keza çok gol atsa da ikinci forvet ağırlığını şu an için vermeyen Pedro da başka bir sorun ama şu an için diğerlerine nazaran en küçük ölçekte..


David Villa ülke sınırları içindeki en iyi forvet ve Torres'ten sonra da İspanya'nın en yetenekli ileri uç oyuncusu.. Zlatan'a göre göstereceği artılar, eksilerinden bence daha fazla ve Barcelona'da kesinlikle başarılı olacak.. Arama ve tarama işinde Eto'o'dan hiçbir eksiği yok ve ona nazaran çok daha temiz bir golcü.. Ki bu da 25-30 golün çok rahat geleceğini gösteriyor.. Fiziksel yönden onun kadar yeterli değil ama devamlı arayış içinde olan yapısı rakip defanslar için yeterince yıpratıcı.. Hücum hattı ve içlerin bütünleyicisi olma işini sırtı dönük olarak Zlatan kadar bile yapabileceğinden emin değilim ama bu sene sık sık merkeze doğru seyahatlar yapan Messi için kanatlara çok daha rahat açılan yapısıyla takım adına önemli opsiyonlar yaratacaktır..

En önemli kazanımıysa çok başka.. Hernan Crespo'nun prime'ından beri David Villa, benim gördüğüm kadarıyla rakip defans çizgisinin arkasına en iyi oynayan forvet oyuncusu.. Sadece bu başarısı bile rakip tandem ve bek kademesi adına müthiş sinir bozucu.. Özellikle Madrid takımları Real ve Atletico bu sene Barcelona'ya karşı defansı öne çıkararak önemli çözümler getirmişti.. Barcelona bazen maç boyunca, bazen de maçın belirli periyotlarında bu daralan oyun içinde yeterli akıcılığı gösterememişti.. Villa'lı Barcelona'ya karşı defans çizgisini öne taşımak o kadar rahat olmayacaktır ve bu başlı başına büyük bir nimet Barcelona için..

Sonuç olarak Eto'o'dan sonra gerçekten piyasanın en iyi adamlarından birini aldılar ama 2 sene önceki akıl almaz olgunluğa ulaşmak hala çok zor.. Eto'o neden en iyiydi? Çünkü sadece 30 gol atmakla kalmamış, aynı zamanda sisteme yaptığı sonsuz katkıyla takımı iki üst kademeye çıkarmayı başarmıştı.. Eto'o sonrası Barcelona'da 30 gol atmak takımı maksimumuna ulaştırmak için yeterli bir performans değil.. Bu da bu yetenekli adamlar arasında oynamanın hem kolay ve bir o kadar da zor olduğunun ayrı göstergesi.. Bu zamana kadar fazla underrated kaldı David Villa ve bir forvet oyuncusu için peak age (en olgun yaş) olarak kabul edilen 29'unda bu oyunun en üstün takımına geliyor.. En olgun zamanında, en üst düzeyde neler verebileceği bundan uygun bir anda gösterilemezdi.. İşi zor, yeni transferle oyuncusunun değerini düşürmemek için Zlatan satılık değil diyen Laporta da hikayeyi bıraksın ve Villa'sına baksın..

Zlatan & Barca & Eto'o

12 YORUM:

Uğur ! dedi ki...

çok doyurucu bir yazı olmuş, eline sağlık. fakat bu sene barça pek başarısız olmadı sanki. zira inter bir kazaydı. psikolojikmen yenildiler diye düşünüyorum.

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Villa için ekleyecek birşey yok gibi, en azından Ibrahimovic'ten daha faydalı olacağı kesin görüldüğü üzere. Torres'ten sonra bence alınabilecek en iyi isimdi.

Fabregas'a ise şöyle bakıyorum. Harcanacak paranın hakkını vermeyecebilir belki dediğin gibi, ama en kötü ihtimalde bile Busquets'ten daha yararlı olacağına inanıyorum. Daha önemlisi Xavi, Barcelona sisteminin belkide en kilit, en önemli adamı, 30 yaşında artık. Cesc ise 23. Zamanla Xavi'nin yerini alabilecek en makul isim Cesc bence.

Pep, Yaya Toure'nin değerini kesinlikle bilmiyor. Umarım olmayacak birşey olurda Yaya takımda kalır, umarım... Ben Real Madrid olsam, çok anormal bir para değilse, serbest kalma bedelini öder, Yaya'yı alırdım, hatta Zlatan'ı da...

Parma Maniac dedi ki...

Uğur, başarısız demedim, geçen seneye göre daha başarısız dedim.. Önemli fark var arada..

vakilinchuk Yaya ve Real konusu yazıyı yazmadan önce aklımdaydı ve iliştirecektim yazarken ama çıkmış aklımdan, harika tamamlamışsın.. Kesinlikle Real'e müthiş ekleme olur, Lassana ve Xabi'ye kademe atlatır.. Bu arada Cesc için uzun vadede haklısın ben tamamen kısa vadeli sonuçlar üzerinden değerlendirdim.. Bu arada bir takımın ne olursa olsun ucuza kaptırdığı oyuncuya çok büyük paralar saymasını da bu oyun özelinde doğru bulmuyorum.. Kaçırmışsan bir kere elinden fazla üstelemeyeceksin, odur benim düşüncem..

Adsız dedi ki...

Yalnız burada şu nokta var; Barcelona'dan, Henry'nin ayrılması gündemde. Zlatan ne olur belli değil ama Henry gidici. Dolayısıyla David Villa sol forvette oynatılamaz mı sence? Pedro yedek olur tabii bu durumda.

Bu arada Toure'nin sezon boyunca süren form düşüklüğünü de es geçmemek gerekir. Evet son maçta iyiydi ama sezonun büyük kısmında geçen iki sezonu çok arattı benim gördüğüm kadarıyla. Ama yine de Fabregas için takasta kullanılması bence de saçma.

Adsız dedi ki...

ibra satilmaz,ibra satilirsa ikinci bir forvet alinir,ibra ile villa birlikte oynayacaktir,ayrica ibra kadroya uysun diye degil uymasin diye alindi bana kalirsa,ibranin bu oyun duzenine uymayacagi acikti,bunu gorecek kadar futboldan anliyolardir,onu alirlarken dusundukleri sey ibranin oyun duzenine aykiri olarak takima yapacagi katkiydi,standart yapinin haricinde ibranin ekstra birseyler yaratabilecegini bunun sistem kilitlendiginde bir cozum olabilcegini dusunduler,cunku hiddink,mourinho gibi adamlar bir sekilde sistemi kilitleyebiliyolardi,lakin ibranin ozeelikle ikinci yaridaki performansi cok kotu oldu.ibra cok gol atsin diye degil yerinde gol atsin diye alindi.
ben villanin ibranin performansinida artircagini dusunuyorum.
ayrica eto dedigin kadarda iyi degildi,eski eto olsa etonun gonderilmesi bile soz konusu olmazdi ama 30 gol atmasina ragmen gonderildi sonucta.

QuaresmA dedi ki...

forma süper durmuş yalnız villa'da, serdar topraktepe karizması var adeta.

yalnız bana kalırsa barça forvet hattına en cuk oturacak adam drogba'dır, yedeği de lukaku.

bu fabregas transferinin bi benzerini de pique'yi tekrar alarak yapmıştı barça ve takımlarına uyan harika bi stoper kazandılar böylece. fabregas'ın gelişiyle iniesta'nın sola çekilmesi ve orta forvette villa ile 2 sezon önceki hallerinden bile tehlikeli olurlar bence.

Parma Maniac dedi ki...

Üstteki adsız Henry'nin yedekleyicisi Pedro, bu sene fena performans göstermedi.. Onun gidişinin Villa'nın gelişiyle bağlantısı olduğunu düşünmüyorum ben.. Zlatan'la ilgili yapılan açıklama bence tamamen piyasasını düşürmemek üzerine ama şöyle bir durum var, bu adama 40 milyon + Eto'o verildi ve yaklaşık olarak 70 milyon civarına gelmiş durumda.. Şu anda Zlatan'a 50 milyon verecek bir kulüp bile bulmak imkansız.. Çok zarara satmama adına elde tutmayı tercih edebilirler ama Zlatan böyle bir durumda sorun çıkar.. Zlatan önde, Villa solda bazı maçlarda elbette denenir böyle bir durumda ama düzenli olması bence mümkün değil, Villa'yı da elde patlatır bu düşünce.. Düzenli bir şekilde oradan katkı yapabileceğini sanmıyorum..

Pep net bir şekilde seçimini BusQuets'ten yana kullandı bence ve bu da baştan beri düzen kuramayan Yaya'da etkili olmuştur.. Bence büyük hata ama bakalım, göreceğiz..

Alttaki adsız Guardiola'nın açıklamaları senin Zlatan'ın neden alındığıyla ilgili yaptığın bir paragraflık yazıyı yalanlıyor.. Keza Zlatan çok gol atsın diye alındı da geçmez yazıda zira selefin 30 attığı ortamda hiçbir transferi daha çok gol atsın diye yapamazsınız futbolda.. Eto'o için de peki, 30 gol atmasına rağmen yetersiz futbol oynadığı için gönderildi.. Tamam, o kadar da iyi değildi.. Sen böyle düşündükten sonra yazabileceğim bir şey yok benim.. Kelime sarfiyatı olur, düşünceni de değiştirmez..

Parma Maniac dedi ki...

QuaresmA, Drogba konusunda katılıyorum daha çok katkı verebilecek bir adam varsa Drogba'dır.. Torres de ultra forvet özellikleriyle başka takım yapar Liverpool'u sağlam kalabildiği ölçüde..

PiQue konusunda meblağ farkı var yalnız arada.. 7 milyon euro'ya geri almakla, bedavaya yakın kaptırdığın adamı 50 milyon civarına geri almak arasında fark var.. Barcelona'nın gösterdiği duruşa uygun bir hamle olduğunu düşünmüyorum ben Cesc'in.. Gelirse farklı anlamlarda ve uzun vadede önemli katkı alırlar orası ayrı ama insanın her türlü içini acıtır o transfer..

Plaseyi Hanri Gibi Vuruyorum dedi ki...

Ben de Ibrahimovic transferini olumlu bulmuştum aslında. Hem asist, hem gol özelliğiyle çok şey katabilirdi. Fakat hız konusunda yetmedi sanki. Barça'nın temposunu aşağıya çekti gibi. Villa ile tekrar Henry - Eto'o - Messi üçlüsünün performansına ulaşır Barça diye düşünüyorum.

Fabregas hamlesinin ben de gereksiz olduğunu düşünüyorum. Fabregas üst düzey bir oyuncu olsa da bana göre Xavi veya Iniesta'nın yerine koyulabilecek bir adam değil.

Garip(iyi anlamda) işlerin adamı Toure'yi ise kesebilecek bir fizik yapısına sahip değil. Bana göre ortasahayı bu kadar sağlamlaştıran Toure'nin oradaki varlığıdır. O cüsseye o oyun görüşünü, o top tekniği sığdırabilmiş Toure.

Fabregas, Xavi futbolu bırakırken gelsin. Şimdi "bana göre" gereksiz.

Protanopia dedi ki...

Barcelona'nın Katalan kimliği ve altyapı milliyetçiliği kesinlikle çok büyük etkenler.

Yaya'nın yerine BusQuets'in ilk 11 çıkmasının başka bir açıklaması olamaz.

Aynı şekilde Fabregas zırt-pırt kulübün resmi sitesinde geçiyor. Her ne kadar hiç yoktan çok paraya mal olacaksa da Katalanların onu er ya da geç alacakları ve onun da geleceği ekstra şatlar dışında kesin gibi.

İyi-kötüsüne girmiyorum. Olumlu ve olumsuz yönleri var pek tabi. Adamların tercihi bu yönde. Saygı duyuyorum.

Villa'nın da ekstralarıyla toplamda Eto'dan geri kalacağını zannetmiyorum. Eğer Pedro Henry'nin bir önceki sezonkü rolünü kotarabilirse yine o "üst" özel seviyede futbol oynayacaktır Barça. Tabi Fabregas gelir de taşlarla çok oynanırsa başka.

A. Eren Logoglu dedi ki...

Benzer düşüncede birini bulmam sevindirici, düşüncelerim daha oturmuş geliyor şimdi;

http://erenlogoglu.blogspot.com/2010/05/7-david-villa-kusursuzluga-dogru.html

lesmiserable dedi ki...

villayı ilk fener zaragoza maçlarında izlemiş ve hastası olmuştum. o zeka parıltısını kendi açımdan arşimet edasıyla keşfetmem, ve etrafıma daha o zmanlar bu adamdan bahsettiğimi hatırlamam. ne zaman bahsi geçse sanki bu adamı ben keşfetmişim duygusunu uyandırıyor bende.

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.