18 Nis 2008

NBA Play-Offs 2008



DOĞU KONFERANSI

Boston Celtics - Atlanta Hawks

Tahmin: 4-0 Boston

Celtics normal sezon performansından uzaklaşmadığı ve rakibi hafife almadığı sürece (ki olmayacaktır böyle bir şey) süpürme favorisi ilk turun.. Mike Bibby-Joe Johnson-Josh Smith üçgeni her takıma sorun çıkarabilecek potansiyelde ama bu Boston'a, ilk turda değil.. En fazla 1 maç alabilirler ki o bile zor..

Özel İstek: 4-0 Atlanta

Detroit Pistons - Philadelphia 76'ers

Tahmin: 4-1 Detroit

Philadelphia sezonun en büyük sürprizlerinden biri benim açımdan.. Ligin en zayıf kadrolarından biri olarak görürken doğunun zayıflığından faydalanıp play-off'a kaldılar ama bu zayıflık gösterdikleri başarıyı küçülten bir şey değil tabii.. Maurice Cheeks çok iyi iş çıkardı sezon boyunca ki adı da yılın koçu adayları arasında geçiyor.. İçerdeki 1 maçı alırlar ama daha kötüsü Detroit için 5 maç sürecek bir seri olsa bile Detroit'i beklenenden çok yoracaklar bence.. Hatta 6 maça da uzatabilirler seriyi..

Orlando Magic - Toronto Raptors

Tahmin: 4-2 Orlando

Aslında ilk turun ortada olan serilerinden biri bu.. Seriyi de daha çok Orlando'nun savunma iştahı yönlendirecek.. İkisinin de pek iyi savunma yaptığı söylenemez ama Toronto Raptors savunma yapmaya daha uygun bir kadro ve Chris Bosh'la beraber zaman zaman baya iyi savunma yapabiliyorlar.. Orlando sezondaki savunma istikrarsızlığını sürdürürse ve Toronto da play-off sertliğini biraz yansıtabilirse 7. maça gidebilecek bir seri olabilir.. Hedo'dan Türkler olarak çok şey bekleyeceğiz ama bana Dwight Howard daha çok damga vuracak gibi geliyor bu seriye..

Cleveland Cavaliers - Washington Wizards

Tahmin: 4-2 Cleveland

Washington normal sezonda çok iyi oynayıp play-off gelince savunmadaki sorunlarıyla fazla öne çıkamayan bir takım.. Bu sene bütün sezon boyunca Gilbert Arenas'tan yararlanamadıkları halde Caron Butler ve Antawn Jamison'ın karakterli oyunuyla çok iyi bir yerden play-off yaptılar.. Eddie Jordan büyük hoca hakikaten ama sistemi play-off'ta fazla sökmüyor.. Muhtemelen Gilbert Arenas'a çok süre vermeden Jamison ve Butlera destek olmasını bekleyecekler ki doğru bir strateji olur bu.. Gilbert'ın hangi kafada olacağını bilmiyorum ama Cleveland çok karlı kapadığı üçlü takastan sonra da beklediğim oyun karakterine ulaşamadı.. Kadro olarak da, tecrübe olarak da, LeBron olarak da daha avantajlılar ama Wizards fazla yabana atılacak bir takım değil.. Cleveland'ın Washington'a göre daha çok savunma takımı olması seri öncesi en büyük avantajları tabii..

BATI KONFERANSI

Los Angeles Lakers - Denver Nuggets

Tahmin: 4-1 Lakers

4-1'in nedeni biraz Laker olmam tabii ama o kadar da kolay geçecek bir seri olmayabilir bu.. Lakers cephesinde play-off sıralaması yaptırsalar taraftarlara ya da teknik ekibe ve oyunculara zannediyorum ki böyle bir yol seçerlerdi.. İlk turda Rockets'tan sonraki en zayıf takım, 2. turda da Utah-Houston'dan gelecek takım.. Lakers'tan sonraki en güçlü 4 takım (bence) diğer yolda birbirlerini biçecekler ve bir takım oradan batı finaline yükselecek.. Bundan güzeli bulunamazdı heralde.. Denver da ilk tur için süper olmasına rağmen adamların güçlü olduğu bölgelerin Lakers savunmasının en zayıf olduğu mevkiiler olması bi dezavantaj.. Lakers'ın en zayıf olduğu bölgeler 1 ve 3 numaralar.. AI tam bi 1 numara değil ama serinin önemli bölümünde Fisher tarafından savunulacak ve Fisher savunmasında Denver'da neler yapabildiğini gördük AI'ın (3 çeyrek 49 sayı), diğer sakat bölge 3 numara savunması.. Radmanovic ve Luke Walton denyoları Carmelo'nun tam isteyeceği tipte adamlar.. Trevor Ariza çok iyi bir alternatif olabilirdi ama yetişemeyecek ilk tura.. 2 yıldızın arkasında Camby ve K-Mart gibi savunmacılar ister istemez korkutuyor insanı ama Allah'tan berbat savunma yapıyorlar ve takım olamıyorlar.. Zayıf Lakers front court'unun Camby ve K-Mart gibi kısmen kazma adamlar tarafından rahatsız edilemeyecek olmasıysa Lakers için bir avantaj.. Iverson savunmasında çok sorun yaşanır da Kobe gücünün önemli kısmını Iverson savunmasında harcarsa Gasol daha kilit bir role yükselebilir Lakers'ta.. 6 maç aslında daha uygun bu seri için ama fanatiğiz işte..

New Orleans Hornets - Dallas Mavericks

Tahmin: 4-2 Dallas

Byron Scott ve Chris Paul sezon boyunca efsane iş başardılar ve şu batıda zirvede kaldılar..Gelmiş geçmiş en sürpriz performanslardan biriydi bence, Byron baba yılın koçu olamazsa çok üzülürüm bu bağlamda.. Ama Dallas'ın gelmesi büyük şanssızlık oldu bu iyi performansla gelen 2.lik sonrası.. Dallas sezonun son maçında Hornets'i farklı mağlup edip kendisine seçerek bence psikolojik bir avantaj da elde etmiş oldu.. Muhtemelen çok sıkı savunma yapılan ve ilk turun skor yönünden en kısır mücadelelerini izleyeceğiz ama Kidd-Dirk-Josh üçlüsünün Hornets'e ağır geleceğini düşünüyorum.. Hornets'in bench sıkıntısı play-off'ların yoğun temposunda kendisini daha çok belli edecek.. Bu açıdan da Dallas kadrosuyla çok daha avantajlı.. Avery Johnson'ın son şansı bu, buradan da çıkılamazsa Cuban postayı koyar elemana..

San Antonio Spurs - Phoenix Suns

Tahmin: 4-2 San Antonio

Çoğu kişinin bu turda favorisi Phoenix olabilir ama bence değil.. San Antonio yine çoğu şampiyonluğunda olduğu gibi o kadar favori girmiyor play-off'lara.. Tim Duncan yine rölantide takılıyor, Tony Parker'ın ufak tefek sakatlıkları bir türlü geçen seneki temposuna çıkamamasını sağlıyor.. Ama ShaQ'lı Phoenix çok daha kolay olabilir gibi geliyor bana Spurs için.. Phoenix'i sene başından beri beğenmiyorum.. Dışardan vurucu güçlerini kaybettiler, üstüne bir de Marion gidince şut yönünden en zayıf Suns oldu bu.. San Antonio rakip Phoenix olduğu için ilk turdan solid savunma performansını gösterecek ve dış şutlarda Phoenix'in anormal zorlanacağını düşünüyorum bu turda.. ShaQ gaza gelir de süper bir seriyle Spurs'ü elerlerse çok da şaşırmam ama Spurs bence daha yakın tura.. Muhtemelen en heyecanlı geçecek maçlar buradan çıkacak..

Utah Jazz - Houston Rockets

Tahmin: 4-2 Utah

Utah sezonu gösterişli bitirdi.. Houston da önemli bir bölümü Yao Ming'siz yapılan 22 maçlık serinin büyüsünü kaybetti.. Saha avantajı Houston'da olmasına rağmen Utah'ın bu seriden galip çıkması gerek.. Houston o müthiş savunma performansını hatırlarsa dış şut özürlü Utah'ı sıkıntıya sokabilir ama içeriden fazla ağır gelecek Utah.. 7 maça gidebilir bu seri de.. Eğer öyle bir durum oluşursa Houston avantajı ev sahibi konumuyla eline geçirir tabii..

4 YORUM:

Adsız dedi ki...

ben cleveland- washington düellosunu 7. maça uzaması en muhtemel eşleşme olarak görüyorum. hatta washington dan bir sürpriz beklemiyo da değilim içten içe.

salih özkafir dedi ki...

abi tahminlerin çoğuna kaılıyorum ama, cavs-wiz serisine katıl(a)mıyorum.
bir kere kadro açısından daha avantajlı diyorsun cavs için ama, son zamanlarda wizards benchinin ne kadar verimli olup, cavs benchinin o derece verimsiz olduğunun pek farkında değilsin sanırım. zaten şöyle bi' ilk turda elensinler de, lbj yönetime hiddetlenip adam gibi bir kadro kursunlar.

dinamyt dedi ki...

dallas ve clevland için fazla iyimser olmuş tahminler.gerisine ben de aynen katılıyorum.ama noh ve wizards tura daha yakın takımlar bence.

Deep Blue dedi ki...

dallas dün gece sağlam mantarladı, 2-0dan seriyi almalar zor diorum...

Blogger tarafından desteklenmektedir.