24 Nis 2008

,

Barcelona 0-0 Man Utd


Şükür maça benzeyen bir şey görebildik en sonunda.. Gerçi bu da fazla tek taraflı oldu ama sahada her anlamda futbol vardı.. Barca'nın bu kadar etkili olmasını beklemiyordu kimse, ben bekliyordum.. İnanılmaz bir dominasyon vardı sahada.. Manchester deplasmanlarda böyle bir takım ama bu kadar geriye yaslanmak zorunda kaldığını görmemiştim ben bu sezon.. Eşleşmelerden sonra Barcelona'nın klasik 4-3-3'üyle başarılı olmasının zor olacağını, kesinlikle 4'lü bir orta sahayla çıkmaları gerektiğini söylemiştim.. Toure-Xavi-Iniesta, önlerinde Deco ve sağdan getirmeye çalıştıkları Messi'yle her zamanki düzenlerinden bu maç özelinde biraz farklıydı Barca, ki gerekliydi.. Olumlu sonucu da verdi.. Ama Rijkaard'ın bunun dışındaki bütün hamleleri hatalıydı, bence.. Messi iştahlıydı, fizik olarak da fazla düşmediği bir anda oyundan alındı.. Tepkisini de gösterdi.. Messi'nin 60'tan sonra çıkışıyla Barca'nın oyununda da gözle görülür bir düşüş oldu zaten.. Krkic yetenekli çocuk ama bu seviyede, bu fiziksel mücadele içinde böyle kısıtlı bir zamanda başarılı olması zor.. 60 dakika oyunu domine etmeye çalışan Messi'den sonra Krkic'in yarım saatte tek bir olumlu hareketi olmadı.. Eto'o berbat bir maç çıkardı ve o bu kadar etkisizken Henry'nin 77 dakika kenarda beklemesi de fazla garip geldi bana.. Barcalılar maç boyu ceza sahasına kadar güzel gelip orada yaptıkları anlamsız ek dokunuşlar ve ekstra paslarla tehlikeli olabilecek bütün pozisyonları öldürdüler.. Henry oyuna girer girmez 3 dakika içinde ceza sahasının önünde bulduğu topta kaleyi denedi, saçma tek dokunuşlara girmedi..

United'ın hatası Scholes ve Ronaldo'yla birlikte çift forvet çıkmaları oldu maça ki Tevez'in oynaması beklenmiyordu çoğu yere göre.. Rooney'yi sağa atmış Alex ve Rooney'nin oyun içindeki topla ilk buluşmasını ben 29. dakikada gördüm.. Daha önce de bir korner kullandı sanıyorum.. Onun dışında kaçırmış olabilirim elbet ama sahada Rooney'yi görmedim.. Çift forvet yerine Rooney ileri uçta, Ronaldo sağda, solda da Nani tercihi daha mantıklı, etkin Barca orta sahasına karşı daha mücadeleci bir takım oluşmasını sağlayabilirdi.. Ama aldılar istediklerini.. Barca'nın bu kadar baskın oyununa rağmen çok net pozisyonlar bulamaması o kadar da hakkı olmadığını gösteriyor.. Topa bu kadar sahip olunan, rakibin bu kadar arkaya yaslanmak durumunda bırakıldığı bir maçta girilen en önemli pozisyon Eto'o'nun sağ çaprazdan çektiği bir şut oluyorsa o kadar da ah vah çekmemek lazım bu maça..

Ronaldo iyi ki maçın başında kaçırdı penaltıyı.. Yoksa daha 2. dakikada bitmiş bir turun maçlarını izleyecektik.. Şimdi biraz daha heyecan geldi olaya.. Barca'nın işi zor tabii ki Old Trafford'da ama orada gol bulmaları o kadar da düşük bir ihtimal değil.. İkinci maç bu maçtan da zevkli olabilir eğer Barca United'ın fiziksel baskısına cevap verebilirse..

0 YORUM:

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.