10 Nis 2008

CL Yarı Finaller


Aslında bu yazının zamanı hemen Chelsea-Fenerbahçe maçının arkası olmalıydı ama, formaliteden bekledik.. De Rossi penaltıyı kaçırmasa en azından bi 20-30 dakikalığına heyecan oluşacaktı maçta ama penaltının penaltıyla alakası yoktu, o anlamda kaçmasına da üzüldüm diyemem.. Maçın özellikle ilk 1 saati içindeki tempo yine eğer bu futbolsa Türkiye'de oynanan ne dedirtmiştir çoğu insana.. Bizim takımlar bu tempoya dayanamaz doğru, bu fizik güce çıkamadıkları için de Avrupa'da başarılı olamıyoruz o da doğru.. Ama bu tempoda oynayan 2 takım senin ülkenin takımıyla oynadığında onlar da senin yüzünden bu tempoya çıkamıyor.. Biz bu tempoya dayanamayız bu nedenle çok da geçerli değil aslında..


Öbür tarafta Barca da sürprize izin vermedi, United-Roma maçından sonra tekrarı açıkken başka bir işle ilgileniyordum bilgisayarın başında ama ara ara göz atma fırsatım oldu.. Beklendiği gibi geçmiş o maç da.. Yarı finallerin oluşumu bana göre harika oldu.. Chelsea-Liverpool ve United-Barca eşleşmeleri maksimum heyecanı verecek eşleşmeler bence.. United-Barca'nın finalde eşleşmesini isterdi gönül elbette, Pool ya da Chelsea'nin finale çıkışıyla finaldeki futbolun yine çok tekdüze olacağını öngörmek için kahin olmaya gerek yok ama yarı finallerdeki zevk söz konusu olacaksa doğru eşleşmeler budur..

180 dakikada Fenerbahçe'ye karşı beklenen etkiyi gösteremeyen Chelsea mutlaka çoğu insana göre Pool karşısında daha az şansa sahip olarak görülecek ama bence tam tersi.. Benim bu turdaki favorim Chelsea.. 2 Fenerbahçe maçındansa EPL'de sık sık izlediğim Chelsea'nin Pool'a göre çok daha üstün bir takım olduğunu düşünüyorum.. Liverpool'un ve Benitez'in bu maçları oynama alışkanlığı muhakkak bir avantajdır ama Avram Grant bana göre Benitez'in karşısında görmek istemeyeceği türde, en az onun kadar sıkı defans yapan bir eleman.. Arsenal maçındaki Liverpool'un skor avantajıyla başlamasına rağmen Crouch-Torres-Kuyt üçlüsüyle başlaması ve skor 2-1'ken son 5 dakikada Pool defansının Arsenal'e karşı çok eksik yakalanması hakikaten ilginç hadiselerdi bir Benitez takımı için.. Benzer durumları Chelsea affetmez..

United-Barca eşleşmesinde de United önde görünüyor ama orada da büyük fark yok bence.. Schalke maçındaki ilk 11'in United'a karşı şansı ne olur bilmiyorum ama Henry'yi ileri uca alıp orta sahayı tam anlamıyla dörtlemesi zayıf takım savunmalı Barca için olmazsa olmaz bence.. Nou Camp'taki maçta ilginç şeyler bekliyorum Barca'dan..

0 YORUM:

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.