15 May 2008

,

Demir gibi


Filmi izleyeli baya oldu ama yeni yazabiliyorum.. Beklediğimin ötesinde çıktı Iron Man.. Bu sene vizyona girecek Iron Man ve The Incredible Hulk'la beraber Marvel'ın kendi filmlerini kendi istediği gibi piyasaya çıkaracağını ve bunun çok önemli olduğunu, bu nedenle de umutlu olduğumdan bahsetmiştim.. Ama bu kadarını da beklemiyordum..

Ortaya çıkan iş kesinlikle birinci sınıf.. Bir süper kahraman filmi nasıl olmalıysa onu veriyor film.. Mümkün olduğunca derin işlenmeye çalışılan kahraman olma öncesi dönem, süper kahramanın ortaya çıkış aşamasını oluşturan nedenler, filme düzgün bir şekilde katılmış mizah unsuru, karikatürizasyon, süper kaliteli efektler, az ama öz kaliteli aksiyon, iyi yönetim, fena olmayan senaryo.. Her şey var filmde..

Iron Man'in orijini çok bilmediğimi de yazmıştım ama bildiğim kadarıyla bile çok sadık kalınmadığını anlayabildim.. Fakat artık bu tip şeylerin pek bir önemi kalmadı çizgi roman uyarlamalarında..

Robert Downey Jr. inanılmaz iş çıkarmış Tony Stark rolünde, ki beklediğim bir şeydi.. Çok underrated bir adam zaten, hak ettiği değeri bulmasında önemli bir payı olabilir Iron Man'in.. Ukala ve piçten fırlama süper kahramanlığa geçişi müthiş.. Tony Stark Marvel'ın 616 evreninde böyle bir adam değildir ve daha sıkıcıdır ama kesinlikle güzel bir yorum olmuş.. O olanaklara, o güce, o zenginliğe sahip bir adam öyle olmalıdır.. (ki ultimate evreninde filmdekine yakın bir profile çıkardılar Stark'ı) Terrence Howard da War Machine için mükemmel bir seçim olacak.. Filmin politik söylemleri biraz yapmacık gelebilir, hatta ulan madem silah üretmemeye karar verdin, ürettiğin o makinenin gücü ne olacak demek de mümkün.. Ama zaten Stark'ın o kostüm hakkındaki tasarrufları da bunun uzantısıdır bir bakıma..


ILM'in efektler çok kalite.. Jon Favreau izlediğim ilk yönetmenlik denemesinde harika geldi bana, devamını getirecektir sanıyorum.. Iron Man'in fazla görünmeyip filmin tamamen konuya giriş gibi yapılması da ayrıca mutluluk verici.. Daha Iron Man ortaya çıkmadan olan gelişmeleri belki o aksiyonlu şahane sahnelerden daha çok severek izledim ben..

Bir de film bittikten sonra çıkan Samuel L. Jackson'lı Nick Fury sahnesi ve Avenger Initiative'den bahsediş var ki Marvel okuyucularını bundan çok heyecanlandıran bir şey olamaz.. Marvel Avengers projesine Iron Man ve 1 ay sonra gösterime girecek olan The Incredible Hulk'la birlikte tamamen girmiş görünüyor.. Nick Fury, Thor, Ant Man gibi karakterlerin de kendi filmleri gelecek.. Ve 2011 gibi gösterime girmesi planlanan Avengers için bütün hazırlıklar bitmiş olacak.. Bu arada The Incredible Hulk'ta da Robert Downey Jr.'ın Tony Stark olarak küçük bir rolünün olduğunu söyleyeyim, çok güzel olacak.. Marvel Spider-Man ve X-Men gibi taşaklı karakterleri kaptırdı ve onlarla bir crossover yapması imkansız gibi şu anda.. Ama haklarını elinde bulundurduğu bu ikincil karakterlerle süper Team Up tarzı filmlerle izleyicilere ve okuyuculara büyük heyecan vermeyi başarıyorlar.. Doğru yoldalar..

Kesinlikle sinemada izlenmeyi hak eden bir film Iron Man..

1 YORUM:

muhder dedi ki...

Robert Downey Jr bana al pacinoyu hatırlattı filmi seyrederken bakışları çok acayip derecede andırıyor ve harika oynamış filmde. uzun zamandır piyasada var olan kötü filmlerin üzerine bu film çok iyi gitti açıkçası.

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.