28 Eki 2008

NBA 2008/2009


Yasak beklediğimden kısa sürdü, kara kara düşünürken ne yapacağız diye imdada yetişti.. Bundan sonra hep diken üstündeyiz tabii, delil eksikliği nedeniyle geçici açılma açıklaması da kıllandırmadı değil herkesi.. Şimdilik kapansın bu konu, kaldığımız yerden devam edelim..

17 Haziran'daki 2008 finali 6. maçının üzerinden 4.5 aya yakın zaman geçti.. Deliler gibi özledik bu ligi.. İlk 3 ay her zaman için kolay geçiyor ama son 1-1.5 ay geçmek bilmiyor bu NBA'i beklerken.. Müthiş heyecan bu gece 3 maçla açılıyor.. Sabahın 5'inde uyanıp maç izlemeyi, sabahlayıp maç keyfi yapmayı çok özledim.. Bu sabahın köründeki maçları bekleme sürecinde Yahoo'dan boxscore'ları takip etmeyi bile ne kadar özlediğimi anlatamam.. Onun bile ayrı bir keyfi var şu NBA hadisesinde.. Konferansları ayak üstü bir inceleyelim.. Yazacak bir şey de bırakmıyor bu batı ama olsun..

DOĞU
Son şampiyon Boston, Detroit, Orlando, Cleveland ve Toronto play-off yolunda sorunsuz takımlar.. Elton Brand takviyesiyle bir anda doğuda öne çıkan Philly de rahatlıkla play-off yapacak bu sene.. Andre-Iggy-Elton-Dalembert dörtlüsü çok korkutucu.. 2 numarada sıkıntıları var ve Louis Williams'ın oradan süre alması gerek bence ama geçen sene beklediğim çıkış olmadı, bu sene de geçen seneki gibi takılacak büyük ihtimalle eleman.. Yine de kenardan gelip skora etki edecek en önemli adamlardan Williams.. Thaddeus Young'dan da sağlam çıkış gelebilir bu sene.. Kaç etti? 6.. Geriye kalan 2 takım için sağlam çekişme olur burada, aday çok zira..

Chicago Bulls ve New York Knicks'i 7. ve 8. takımlar için en büyük adaylar olarak görüyorum.. Bulls'un kadro her türlü hak ediyor play-off'u ama Vinny Del Negro soru işareti oluşturan en önemli etken Chicago'da.. Onun dışında Derrick Rose'un gelişiyle birlikte kısa rotasyonunda bir şişkinlik var.. Onu çözmek için de coach ve GM'den ustaca hamleler gerekiyor.. Hinrich, Rose, Gordon ve Hughes dörtlüsüne nasıl dağılacak dakikalar belirsiz.. Luol Deng bu sene neler yapacak orası da belirsiz.. Uzun rotasyonunda da Tyrus ve Noah'ın öne çıkarılıp Gooden'a az süre verilmesi başarı için bence ana şartlardan biri..


New York Knicks çoğu kişinin dalga konusu ama D'Antoni'nin orada yine kısa sürede sihir yaratacağını düşünüyorum ben.. Bu sene doğunun "over" takımı Knicks.. Zach ve Lee'den oluşacak pota altı savunmada büyük sorun ama D'Antoni'nin pek umrunda değil bu.. Yapabilecekleri skoru düşündüğümde benim de pek umrumda olmayacak.. Lee'nin özellikle şutu olmamasına rağmen bu sistemde çok yararlı olacağını düşünüyorum ben.. Zach konusunda emin değilim ama.. Yine de sağlam skor katkısı yapacak, orası kesin.. Bir potadan diğer potaya 3.5 dakikada koşabilen Curry 3 ay sonra takasını ister.. Nate büyük çıkış yapar.. Q-Rick koca kalçalarına rağmen D'Antoni'yle en parlak yıllarını geçiren eleman.. Maç başına 2.5 üçlük garanti bence.. Marbury'yi de 1-2 ay içinde kullanmaya başlayacaklar bana kalırsa.. D'Antoni için inanılmaz olur Marbury'nin oynamaya başlaması.. MSG beklediğim eğlenceyi erken bulabilirse Knicks sonuna kadar play-off yarışının içinde olur bence..

Chicago ve Knicks'i öne alıp Atlanta, Washington ve Miami'ye terbiyesizlik yaptığımın farkındayım.. Washington Gilbert'sız geçirdiği geçen sezondaki sihri bu sene de gösterebilirse sağlam adaydır.. All-Star sonrası sağlam döneceğini düşünüyorum zira Arenas'ın.. Kontratı yeni bağladılar, 2. seneyi de ondan fayda almadan geçirmezler arka arkaya.. Butler-Jamison ilk 3 ay ne kadar taşıyabilir onu görmek gerek.. Yetenek küpü Eddie Jordan işin perde arkasındaki adam tabii ama bu sene o kadar şanslı olabileceklerini sanmıyorum.. Geçen senenin play-off ilk tur sürprizi Atlanta çok güzel takım.. Josh Smith ve Joe Johnson'a takımı sürükleme konusunda Al Horford da katılacak büyük ihtimalle bu sene.. Çaylak yılında double double'a yakın ortalamalar yapmıştı.. Bu sene bir üst aşamaya çıkması yadırganmayacak.. Bibby-Law ikilisi PG için yeterli.. Bibby'yi oldum olası sevemedim ama bu kadar atlet bir takımda sırıtmıyor fazla.. Marvin Williams da yine önemli topçu.. Knicks sürprizim patladığı takdirde en büyük adaydır Atlanta play-off için.. Başa geçtiğinden beri tartışılıp play-off sonrası Boston'dan 3 maç alarak bir anda sükse yapan Woodson hakkındaki soru işaretlerini kaldırabilmiş değil.. Patlarsa hocadan patlar Atlanta.. Miami için bir şey söylemek zor.. Wade sağlam ama Beasley çaylak ve onun gelişiyle Marion'ın adı da takas dedikodularına sık sık karışacak.. Beraber kullanılmamaları için hiçbir sebep yok bence.. Zorlarlar play-off'u ama nefesleri zor yeter.. PG'dan alabilecekleri katkı bu nefesin hacmini oluşturur ama sağlam bir katkı gelebileceğini de sanmıyorum o pozisyondan..


New Jersey konferansın çöpü.. Indiana geçen sene 9'da kalmıştı, serbest düşüşe geçerler oradan.. TJ Ford'un gelişi ve Jermaine'in gidişiyle savunma açısından iyice abuk bir takıma dönüştüler.. Jim O'Brien'ın o taraklarda bezi olmadığı için bir sorun yok tabii.. Charlotte 2 senedir beklediğim çıkışı hala yapamadı.. O kadronun karşılığı değil o sıralar.. Larry Brown bu tip bir takım için ne kadar doğru seçimdir orasını bilmiyorum ama bir süredir beklediğim sürpriz yine gelmeyecek bence.. Milwaukee Bucks Jefferson'ın gelişiyle fena bir takım olmadı.. Joe Alexander 4 numarada başarılı olabilirse ve Sessions/Ridnour rotasyonu gereken katkıyı yapabilirse play-off'u zorlayabilirler.. Skiles'ın bu kadroyla neler yapabileceğini merak etmiyor değilim..

BATI
İşte yine süper zevksiz bir mücadele.. 7 takım belli, 8. takım için de 3-4 aday var.. Lakers, Rockets, Spurs, Hornets, Dallas, Phoenix ve Utah yine play-off'ta.. Oklahoma, Memphis, Minnesota ve Sacramento yine çöplük.. Denver, Golden State, Portland ve LA Clippers da son sıra için mücadele edecek.. Monta Ellis öküzlük yapmasaydı Don Nelson'la yine en büyük favorim Golden State olurdu ama şimdi zor işleri.. Denver Camby'nin gidişiyle iyice savunma özürlü bir hale gelecek.. Nene Hilario'nun sağlıklı kalıp iyi katkı yapmasına bağlı olur yapabilecekleri derece.. Oradan katkı gelmediği takdirde işleri zor.. Portland çok genç takım ama geçen sene sağlam tecrübe yaptılar.. Oden geri dönüyor.. LaMarcus'un çok sağlam geldiğini söylüyorlar.. Yetenekli ve atlet kısalarla beraber iyi bir takım ama nefesleri bu sene de kaldırabilir mi o tempoyu bilmiyorum.. Clippers da Baron Davis ve Camby transferleriyle sükse yaptı ama dengesiz bir front court'a sahipler.. Ricky Davis'in orada iyi katkı vereceğini düşünüyorum ben bu sene.. Eğer Kaman yazın gösterdiği orta şutunu daha da geliştirmişse ve Baron sağlam kalabilirse Al Thornton'la beraber Clippers büyük aday olur ama adamların coach Mike Dunleavy, nereye büyük aday oluyor derseniz ağzımı açamam.. Portland bir adım önde diğerlerinden.. Diğer çöplüklerden bahsetmek istemiyorum.. Averaj takımı olup yeterince can sıkıyorlar zaten..


Şampiyon kim olur? Hiç çevirmeden söylüyorum.. Kobe, Lamar, Bynum ve Gasol'den herhangi birinin 10-15 maçtan fazla kaçırmaması durumunda Lakers alır götürür bu seneyi.. Bynum en kilit oyuncu berbat front court savunması nedeniyle.. Oradan 70-75 maçı bulması şart takımın.. Lakers için de yazacağım ufak bir yazı daha sonra, açarız zaten konuyu orada ama fanatik duygulardan arınmış bir şekilde böyledir bu.. Geçen senelerdeki sakatlık şanssızlıkları devam ederse Boston yine bir adım öne çıkar tabii.. Doğu bu sene çok daha zor fakat, dikkat etmek gerek.. Muhtemelen Batı'dan daha çok zevk verecekler sene boyunca da..

4 YORUM:

alt + 168 dedi ki...

güzel yazmışın valla...

Lakers geçen senede götürüyordu benim hesaplarıma göre ama paul pierce'e vahiy geldi.

Bynum'un ilk beşe yerleşmesi ve bench'in odom, ariza, radmanovic'den ikisinin kenardan destek vermesi önemli bence... Ben olsam Vlad'ı ilk beş başlatırım, maçı odom'la götürür, ariza'yı da gerektiğinde savunmacı olarak kullanırım...

fisher paşa farmar'ın yolunu açmadır 2 senedir, can sıkıyor artık benim adıma. Luke walton bu sene gelişme kaydedemez, vujacic'den de geçen senenin üstüne bişi koymasını beklemiyorum. chris mihm, mbenga ikilisi korkulu rüya gibiler ama malesef...

o kadar saattir konuşuyoruz bi kere bile ne kobe ne gasol dedik. onların konuşulacak konusu yok zaten...

Adsız dedi ki...

güzel yazı.ben kısadan kesiyim lakers-toronto finali oynanır bu sene.

bi de atlanta'ya fazla haksızlık edilmiş kanımca.play-off'ta 5-6 yapabilecek kapasitedeler bence.kısa keselim dedik uzatıyoruz nyk ocağa kadar yine süpürge görevini sürdürür biraz daha zamana ihtiyaçları var.son olarak portland acayip sempatik bir takım oldu yavv.

Adsız dedi ki...

hoca sen nbai de çok iyi yazıyosun helal olsun

keymark9 dedi ki...

dip not vereyim dedim. batı için 7 takım belli demişsin aslında katılıyorum ama spurs, suns ve jazz üçlüsünden birisinin fena bocalayacağını düşünüyorum ki kanımca portland bu 3 takımı da geçecektir bu sene. eğer ki baba dunleavy bir armutluk yapmazsa clippers da playoff yapabilir ki bu durumda benim üçlüden birisi dışarıda kalacaktır (pek muhtemel değil gerçi).
doğuda ise detroit açık ara en iyi takım arkadan gelir ancak boston, orlando ve cavs. ha kim final yapar dersen cevabım da net olur cavs. (gülüyorum burada) batıda ise adayım yada larım houston, new orleans ve tabi lakers. belli sakatlıklar olmazsa batının zirvesidir zaten bu 3 takım...

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.