29 Eki 2008

Başladı


NBA seviyor böyle mücadeleleri.. İlk gün, özel günler, kutlamalar.. Hep bir geçmişi olan mücadeleler konuyor bu günlere.. Önce geçen senenin doğu finalistlerini kapıştırdılar.. Daha sonra geçen sene Chicago Bulls'tan kovulup Milwaukee Bucks'ın başına geçen Scott Skiles'ı Chicago karşısına çıkardılar.. Sonra da uzun zamandır aralarında rekabet bulunan Lakers ve Portland'ın birbirlerini kırmasını beklediler.. Boston maçını izlemedim, gecenin en anlamsız maçıydı bana göre.. Ara ara baktım Chicago maçını beklerken, sanki hiç 4.5 ay geçmemiş gibiydi iki takımın üzerinden de.. Kenarda Wally gibi bir kendini bilmez varken Cavs'in çift guard'la oynaması dikkat çeken tek olaydı gece adına..

Chicago Milwaukee kapışmasını büyük heyecanla bekledim.. Beklediğimin yarısı yoktu sahada.. Milwaukee'nin savunma anlamında gideceği yol büyük.. Hücumda da bir o kadar yol var önlerinde.. Dün 30 atmasına ve uzun zamandır süperstar olmasına rağmen Redd'in zaman zaman köşeye gidip Sacto'daki Hedo rolüne soyunmasını aklım almıyor fazla.. Biraz daha hareket lazım ona.. Chicago da Ben Gordon'u ve Hinrich'i kenardan getirdi ama Hinrich ve Rose'u sıklıkla birlikte kullandı.. İlk maç itibarıyla görünen şu, Hinrich ve Rose'u birlikte kullanmayı öğrenmeleri durumunda çok can yakarlar o back court'la.. Rose çok iyi bir başlangıç yaptı.. Saha görüşü, gücü, savunmadaki çabası ilk maç için çok üst düzey göründü.. Ben Gordon yedek kalınca heyecan yapmış, oyuna girer girmez başladı satışa.. Toparlamasa karizmayı fena çiziyordu ilk maçta.. Larry Hughes'e yer bulmak çok zor olacak bu ön alanda..

Tyrus gecenin bombalarından yine.. 41 dakika oyunda kaldı ki beklemiyordum.. Çok da başarılıydı maç boyunca.. Onunla ilgili de görünen bir şey var.. Eğer bu maçta biraz gösterdiği orta mesafe şutunu yaparsa çok tehlikeli bir adam olacak.. 2-3 şut soktu maçta o önemli değil ama önemli olan stili o boy için gayet iyi duruyor.. Stil iyiyse çalışarak geliştirmek çok kolay zira bu şutu.. Üstüne düşerse üst düzey bir uzun halini alabilir 1-2 yıla..


Gecenin son maçı herkesin beklediğiydi.. Ligin ağabeyi sayılabilecek Lakers, genç çocuklardan oluşan Portland'ı fena üzdü.. Greg Oden ilk maçında yine aynı bacaktan sakatlandı.. MR'dan sonra belli olacak diyorlar ama çok önemli bir şey olduğunu, hele eski sakatlıkla alakası olduğunu sanmıyorum fazla.. Eğer olursa dünyanın en şanssız oyuncularından biri haline dönüşür Oden.. LaMarcus paspas gibiydi sahada.. Çok çalışmış hali buysa geçen seneki halinde başka bir şeyler olmalı.. Lakers müthiş bir ilk maç oynadı.. Portland çok boş kaçırmasına rağmen savunma iştahı çok üst düzeydi Lakers'ta.. Eksiğin ne olduğunun farkına varmaları güzel.. Kenardan gelip iyi katkı yapan Ariza ve Farmar umut verdi taraftara.. Lamar'ın yine kenardan gelip genellikle uzunları yedeklemesi beklenen bir şeydi.. Pek sırıtmadı..

Ünlüler geçidi de vardı yine Staples Center'da.. Denzel Washington, Arnold başkan, Jack baba, Örümcek Tobey ve David Beckham tribünde hazır bulundular.. Beckham Milano'ya gidene kadar maç kaçırmayacak anlaşılan.. İtalya'da da en çok özlediği şey bu ortam olabilir, ben Lakers maçlarını özledim diye açıklama yapabilir İtalyan medyasına.. Yakışır da çocuğa.. Atlasın gelsin maçlara özel uçağıyla, koymaz ona..

Lakers çekilin ağa benim mesajını net verdi ilk maçta.. Bu akşam şehrin ağlak çocuğu Clippers'ı da tokatlarlarsa istedikleri gerçekleşmiş olacak başlangıç için..

0 YORUM:

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.