6 Tem 2009

Yuri Zhirkov Chelsea'de


Carlo Ancelotti basın toplantısında açıkladı: "Sturridge ve Zhirkov artık Chelsea oyuncuları.." Yıllardır CSKA Moskova ve Rusya Milli Takım formasıyla artık beni transfer edin diye bağıran Rus, vatandaşı Abramovich'in takımında forma giyecek.. Arshavin'le birlikte Rusya 'nın en büyük potansiyeli ve motor güçlerinden biri Zhirkov.. Öyle büyük niteliklere sahip ki, 4'lü defansta sol bek ve sol açığı, 3'lü defansta da yine sol açığı büyük bir rahatlıkla, zerre takmadan ve fizik olarak fazla zarar görmeden oynayabiliyor.. 3'lü defans bitti artık söylemlerinin yalanlayıcısıydı Milos Krasic'le birlikte CSKA Moskova'da.. 2005'te 3'lü defansla gelen UEFA şampiyonluğunun en önemli topçularındandı Zhirkov.. Son yıllardaki 3'lü defans başarılarına bakın.. CSKA'da Zhirkov-Krasic (Krasic UEFA finalinde yoktu yanlış anlaşılmasın), Roma'nın Serie A şampiyonluğunda Candela-Cafu, Brezilya'nın 2002 Dünya Şampiyonluğu'nda ise yine Roberto Carlos ve Cafu'yla aslında bu sistemin doğru oyuncularla bitmediğini de anlar insan..

Bir süredir Ashley Cole ve Barcelona flörtü dillendiriliyordu basın. Zhirkov'un gelişi bu dedikoduları haklı çıkaran bir gelişme olabilir.. Cole kalırsa Zhirkov'un sol açık oynama ihtimali de var ki Cole'la birlikte oluşturacağı çizgi Ancelotti'nin sağlamcı sisteminde rakip sağ çizgiyi maç içinde falakaya yatırır, pozisyon vermez.. Chelsea'ye maliyet 18 milyon pound.. Glen Johnson'un Pool'a maliyetiyle aynı bonservis yönünden.. Aralarında da bir yaş fark var sadece.. Glen Johnson'un bonservisine "overpaid" yaklaşımları olmuştu.. Aynı tepkiyi Zhirkov'a gösterebilir misiniz? Adama gülerler.. Dünyanın en iyi sol çizgilerinden birini sağlam bir paraya fakat kesinlikle ederine aldı Chelsea.. Peki iki beki de sorunlu olan Pool Zhirkov'u alamaz mıydı? Benitez bu transferden sonra neden aklıma gelmedi ulan diye kafayı vurmuş mudur duvarlara bilmiyorum açıkçası..

Sıra Milos Krasic'te..

11 YORUM:

aşkın dedi ki...

Benim dikkatimi Fener - Cska maçlarında çekmişti.Çok iyi oyuncu.
Brezilya'nın üçlüsü biraz farklı da olsa neticede 3-5-2 diyebiliriz.
Rafacan'dan bahsetmeye hiç gerek yoktu, o şapkadan tavşan çıkarsın Dossena'larla.

Alptug dedi ki...

Rafa kafayı vurdu mu duvara bilmiyorum ama benim sert bir cisimle kendisinin kafasına vurasım geliyor bazen. Yönetim zaten dogru düzgün para vermiyor sen niye gidip Glen Johnsona o kadar para verirsin be adam!

Her Yol Roma dedi ki...

Arshavin ve Jirkov ayrıldılar. Sırada Akinfeev ve Pogrebnyak mı var?

http://heryolroma.blogspot.com/2008/12/igor-akinfeev.html

http://heryolroma.blogspot.com/2009/01/pavel-pogrebnyak.html

Adsız dedi ki...

Yahu parma hangi parayla alacak? Herife verilen butce belli rakam belli. Bi tercih yapmasi gerekiodu bunu da sagbek olarak yapti ki en azindan suan takimda iyi kotu solbek oynayabilecek 3 tane adam var. Sagbek olarak bi tek arbeloa var elde ki onunda reale gitmesi an meselesi. Bu durumda tercihin sagbekten yana kullanilmasindan dogal bisey olamaz. Ayrica glen e verilen ucretin biraz fazla oldugunu kendi de kabul ediyo ama bu oyuncunun tamamen ingiliz olmasiyla alakali. CL deki 4+4 kurali bizi cok zorluyo. O yuzden ucretin biraz fazla olmasi cok normal ki city ve chelsea nin de ayni teklifi yaptigini biliyosun. Son olarak zhirkov chelsea flortu nerdeyse bi yildir suruyo. Para olsa bile zhirkovun liverpoola gelmesi cok dusuk bi ihtimaldi. Log in olamadim, ynwa.

Sheed dedi ki...

pool için çok iyi olurdu zhirkov.. ama abramovich bağlantısı nedeniyle, "istesek de alamayız" gibi düşünmüş olabilirler..

candela-cafu, zhirkov-krasic ikililerine ibrahim düzülmez-kaan dobra ikilisini de ekleyelim :P

Parma Maniac dedi ki...

Ynwa Emiliano Insua'yı sol bek yedeği olarak sayıyorsan, Philipp Degen'i de sağ bek için saymalısın bence.. Bu takımın iki beki de sorunlu.. Alvaro Arbeloa da yetersiz olmasına rağmen bence bekler içindeki en istikrarlı topçuydu geçen sene.. Yani Zhirkov'u sol beke alıp, sağ tarafı Arbeloa'yla halledebilirdin.. Yedeği de düşük bir ücretle halledilebilirdi..

Glen Johnson iyi transfer, yazdım burada.. Bok atma gibi bir çabam yok yani.. Ama ikisi de 18 milyon pound'sa böyle bir karşılaştırmayı her yerde yaparlar çünkü Glen'in çok sağlam bir topçu olmasına rağmen arada büyük kalite farkı var.. Ama bu söylediğim, daha önce yazdığım gibi Glen'in iyi ve gerekli bir transfer olduğu gerçeğini değiştirmiyor elbette.. O kifayetsiz bek sürüsünden bir şekilde kurtuluyor olması iyidir Pool'un..

Adsız dedi ki...

Insua ile degeni aynı kefeye koymam mumkun degil. Insua henuz bu yasta cok basarılı maclar cıkardı,emiratesde rafa gozu kapalı koydu 11e. Dossena iyi yada kotu italya milli takımı oyuncusu ve onun onune gecmeyi basardi rotasyonda gelecegi de gercekten cok parlak.Degen tamamen bonservisi elinde diye alindi ve butun sezon sakatti,bu sene ne verecegi koskoca bi soru isareti. Insua bu sene ilk 11e bile yerlesebilir.Ama bu o bolgede sorun cekmedigimiz anlamina gelmez, dedigim degen ile bir tutmak bence yanlis.Arbeloanın gecen seneki en basarili bek olduguna katiliyorum ama herif homesick arti arka kapasından gonderildigi realde kendisini kanitlamak istio.Glene o parayı vermek zorundaydı benitez.Ciddi bi ingiliz oyuncu sikintisi war.Barryi de bu nedenle saplanti seviyesinde istedi. Chelsea de ayni parayı teklıf ettı zaten glen icin.

Adsız dedi ki...

aynen ya bu krasic çok efsane topçu.kaç senedir ne arıyo hala cskabda anlamadım.hangi maçını izlediysem müthiş oynamıştır çünkü.

Redman dedi ki...

Zhirkov cok iyi futbolcu ancak Chelsea'nin ne kadar ihtiyaci vardi bilemiyorum. Eger A. Cole takimda kalacaksa bence gereksiz bir is yapmis oldular. Sol onde Malouda ve J. Cole gibi iki isim varken Zhirkov luks olur bence. Hele hele sag kanattaki alternatifler Kalou ve Anelka iken...

Ayrica Ancelotti'nin, Milan'daki gibi, dar bir ortasaha ile oynayacagini dusunuyordum. O bakimdan da enteresan bir transfer oldu.

Adsız dedi ki...

iyi de adam Abramovich in bi takimindan digerine geciyor, transfer edecegi adami neden pool a satsin. Benitez istese de alamazdi yani.

Adsız dedi ki...

zhirkov'un ingiltere'de iş yapması için önce sağlamından bir berber görmesi lazım kıt bilgimle toni&guy'ı önerebilirim

Blogger tarafından desteklenmektedir.