6 Tem 2009

Wimbledon 2009


5. sette durum 6-5'ken evden çıkmak zorunda kalınca en efsane yerleri kaçırdım tabii ama sonuç itibarıyla mutluluk verici bir turnuva daha sonuçlandı.. En değerli grand slam yine Fedex'in..

İlk setler tipik bir Wimbledon mücadelesi.. Rallisi az, iki tane psikopat servisçiyle çok çabuk biten puanlar.. 7-5 biten ilk set zannediyorum ki yarım saat civarı sürdü ki normali en az 40-45 dakikadır 12 oyunun.. Maçın döndüğü yer elbette ikinci setin tie-break'i.. Tie-break'te 6-2 yapan Roddick 4 set puanından yararlanamayıp 8-6'yla seti Federer'e verince gidişat az çok belli olmuştu.. 6-2'yken mini break yaparak durumu 6-3'e getiren Federer'in puanından sonra 'çok geç' diyen Cahit Yavuz setin sonunda konuşamıyordu.. Uludağ cam şişe güzel gazozdur bence.. 6-2'den sonra sadece durum 6-6 olduğunda 'çok heyecanlı' diyebilen Cahit Bey setin sonunda da büyük hayal kırıklığıyla sessizliğini sürdürüyordu.. Federer'in yerine Nadal'ı, Roddick'in yerine Federer'i koyun.. Cahit Yavuz o tie-break'te olanlar üzerinden sağlam destanlar yazar, Nadal'ın ne kadar büyük tenisçi, nasıl sağlam psikolojili muhteşem bir kişilik olduğundan dem vururdu.. Federer olunca 'çok heyecanlı' oldu.. Alıştık artık da, insanlar görsün istiyoruz.. Yoksa işte Federer vuruşları başladı diyerek övemiyorsun bu adamı yeteri kadar.. Taraf tutmak güzel şeydir ama bunu yorumlara yansıtmak, televizyondan göstermek hoş bir şey değildir..

Fedo 3. seti de zorlanarak tie-break'le aldı.. Morali bozulan Roddick'in orda çözülmesini beklerdi herkes.. Ama iyi gitti Roddick.. Son set hakkında fazla izlemediğim için bir şey diyemiyorum.. Arkadaşım sağolsun Roddick'in bir kere 15/40'la servis kırma şansı yakaladığını duydum.. Ki kırsa işi bitirirmiş.. Epik bir 5. set sonucunda kupaya uzanan yine esas oğlan oldu.. Kesmiyor tabii Nadal olmadığı zaman.. US Open'a dönse de bir finalde tepişseler keşke yine.. Fedo hala eski Fedo değil, bunu net olarak anlayabiliyorum.. Ama işin psikolojik yönünde büyük eşikler atladığı da net bir şekilde önümde duruyor.. Ki artık 30 yaşına yaklaşan bir oyuncu için psikolojinin sağlamlığı çok önemli fizik yavaş yavaş elden kayarken..

Maçta Michael Ballack ve Sir Alex'i görmek ayrı bir keyifti.. Gördük ki Sir normalde de pancar gibi.. Tip itibarıyla Red Devil'lığa bu kadar uyan bir adam var mıdır başka bilmiyorum ben.. Heyecanın getirdiği tansiyon değilmiş yani o, 70'inde fark ettim.. En sevdiğim Woody Allen filmi olan Match Point'ten sonra Woody babayı da orada görmek hoş oldu.. Bir dahaki filminde Tim Henman ve Greg Rusedski kifayetsizleri üzerinden İngiliz tenisini övmeye çalışmasın yeter, başka bir şey istemiyorum..

3 YORUM:

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Satılmış Cahit bey...Kaç para alıyor acaba Nadal'dan...Papermoon'da yemekte görmüşler zaten ikisini...


"Öeehh ama."

Sheed dedi ki...

federer 2 sene önceki federer olsa o 6-2'den sonra maç 3-0'a giderdi bence.. hoş, bugün de gidebilirdi roddick o çok da zor olmayan backhand voleyi içeri vurabilse.. yine de konu o değil, zaten oyunun gördüğü en büyük şampiyonlardan birisi mental olarak da daha güçlü artık.. 2-0'dan geri geldiği maçlarda da bunu hissettirmişti son dönemde, bugün de gösterdi..

roddick konusunda stefanski'ye de helal olsun, varsa tüm katkıları için brooklyn yenge'ye de heheh.. ama keşke daha önce çalışmaya başlasalarmış, ya da a-rod bu olgunluğu daha önce gösterseymiş.. güzel bi şey çıkmış ortaya.. del potro, murray, nole gibi adamların arasına onu da yazmak gerekir her GS öncesi bence şu 2-3 yıl için..

nadal da geri dönsün vallahi..

ben rusedski'yi severdim lan :) 2002'de malisse ile çok güzel bi maçı vardı da yenilince üzülmüştüm, onu hatırlıyorum..

A. Eren Logoglu dedi ki...

Cahit kısmı hoş olmuş, Nadalseverlerin Federer karşısındaki ezien psikolojisinin nasıl dışavurulduğunu yansıttı adeta her bir sessizliği ve yorumunda.

Eren.

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.