17 Şub 2009

All-Star 2009


Organizasyonun üzerinden 1.5 gün geçti ama yazmadan geçmek istemedim.. Smaç şampiyonasından başlayalım.. Öncelikle Nate Robinson'ın şampiyonluklarının beni rahatsız etmediğini söyleyeyim.. Bu smaç yarışmalarının hiç tadı kalmadı, All-Star eski All-Star değil, NBA 20 yıl öncesi tadı vermiyor sık sık duyduğumuz deyişler son zamanlarda.. Bunu ben de söylüyorum zaman zaman ama işin hakkını da vermek gerek.. Smaç yarışmalarının eski smaç yarışmaları olmaması benim de içinde bulunduğum bir sanrıdan ibaret.. Çoğu insana göre yapılmış en iyi slam dunk contest olan 2000'deki smaçları şimdi yapmaya çalışsa biri gülerler, eh ne iğrenç bir yarışma bu derler.. Smaç basketbolun notası değil, yanyana getirip her sene yepyeni bileşimler bulamıyorsunuz.. Michael Jordan Dominique Wilkins'le o müthiş yarışmayı yapıp son olarak faulun bir ayak önünden vurduğu smaçla herkesi taş etmişti.. Şimdi James White gibi adamlar gelip o faul çizgisinden bacak arası geçirerek vuruyor.. İnsan doğasının evriminin doğal bir sonucu bu.. Ama fizik ve güç böyle gelişirken hareketler de bir o kadar geriliyor.. Önce potanın karşısı bitti, sonra yanına ve arkasına geçtiler.. Artık slam dunk contest'in alması gereken hal, Dwight Howard'ın geçen sene, Nate Robinson'un bu sene yaptığı gibi işi teatral bir boyuta dökmektir.. Artık yaratıcılık olsa olsa sıçrarken üflenen mum, telefon kulübesi ve kriptonit benzeri espriler üzerinden döner.. İyi de olur.. 5 sene önce vurulan smaca şimdi bu ne ya diyorsan, bu adamlardan fazla bir şey beklememen gerekir.. Oylamaların saçmalığı da son 3-4 yıl göze çarpan bir şey değil.. İzleyin Dominique-MJ kapışmasını 25 yıl önce ne yapmışlar görün.. Yapılan smaçları 8-9 puan arasına sıkıştırıp hakkaniyetli bir döküm yapılmasını isteyenler bu amaçlarına hiçbir zaman ulaşamayacaklar.. Birinin dominant olduğu dönemde fazla sırıtmaz bu Vince Carter'da olduğu gibi ama yakın giden yarışmalarda hep "bu ne puan ya" yaklaşımı olacak.. Bunun tekrarını da abartmamak gerek..


Nate Robinson özeline geleyim.. Spiker ve yorumcuların da payı var bazı apaçiliklerde.. Nate Robinson karşısında Andre Iguodala haksızlığa uğramış mıydı emin değilim ben.. Eğer o yarışmanın haksızlık olduğunu düşünenler varsa lütfen "Bu sene de Rudy Fernandez'in hakkı yendi hacı.." demesin o kişiler.. Çok tekrar smacın puanını düşürmeli midir? Bu tartışılması gereken bir konu.. Oraya o süreyi koyup bu süre içinde yapman gerekiyor diyorlarsa süre bitmeden vurulan smaç puan düşürmemeli.. Ama bunun üzerinden Nate'i eleştirip Rudy'yi de yediler yaklaşımı saçma.. Süre bitip kalan 2 hak içinde bitirdi smacı Rudy.. Ve ilk 1 dakikada denediğinden daha basit şekilde vurdu.. Kimse de kusura bakmasın, o smaç slam dunk contest tarihinin en iyi 2-3 smacından biri değildi.. Ama 42 puan bence de azdı, zira ben sürenin değeri düşürmediğine daha çok inanıyorum yukarıda söylediğim gibi..

J.R. Smith bir smaç vuruyor, puanını alıyor.. Benzerini vuran Nate 4 puan yüksek aldı diye eleştiriliyor.. Neden? Aynı smacı yapmış.. Aynı smacı yapması Nate için o smacın zorluk derecesini de aynı yapmıyor ki.. J.R.'ın boy yaklaşık 2 metre, Nate 1.70.. O 30 cm'nin 4 puan da karşılığı olsun lütfen.. Kendisinden 30-40 cm uzun adamlarla aynı yarışmaya katılan bir adamın biraz daha basit smaçlar yapma özgürlüğü olmalı.. Zorluk derecesi 10 üzerinden 10 olan bir smacı 2 metrelik bir adamın yapmasındansa, 10 üzerinden 8'lik bir smacı 1.70'lik Nate'in yapmasını tercih ederim ben.. Bir yerde okudum hatırlamıyorum, Dwight üzerinden vurulan smaç için Vince'in Weis örneği verilmiş, onun kadar zor değildi bile denmiş.. Hayır, zaten maçta vurulan bir smaçla hiçbir zaman aynı zorluk derecesinde olamaz ama bu adam 1.70 yahu.. 2.10'un üzerinden geçip çakıyor.. Bırakın biraz daha kolay olsun.. Çoğu 2 metrelik adam o kadar rahat geçemez Dwight'ın üzerinden.. Omzuna da bassın biraz.. Chandler'ın üzerine basılarak yapılan smacı ben de gereksiz buldum ama..


Maç güzeldi.. David Stern gereken ayarı çekmiş, baştan sona ciddi maç oldu.. Oluşan farkı da 12 kişilik takımı 2 uzunla bırakan yetkililer ve Mike Brown'ın çok da gerekli olmayan saha içi tercihleri açıklasın.. All-Star eski All-Star değil bir açıdan doğru, diğer açılardan yanlış.. Son 2-3 yıl oyuncularda bir gevşeme, maçı fazla sallamama problemleri vardı.. Onu kesmişler bu sene.. Onun dışında ah nerede Magic'ler, Jordan'lar, Hakeem'ler de fazla anlamlı gelmiyor bana.. NBA'in, All-Star'ların o büyüsünün kaybetmesinin nedenini biraz da her şeye çok rahat ulaşmakta aramak lazım.. Her şey elimizin altında, her habere, her maça ilk elden rahatça ulaşıyorsun.. 20 yıl önce her maç verilse ve bu bilgi akışı sağlansa o zamanların büyüsü de bu denli olmazdı bence.. Efsane 1992'den sonra, aradaki iyi organizasyonlara rağmen en çok zevk aldığım All-Star 2003'tü mesela benim.. Şu MVP hadisesinin bu kadar önemli olmadığını da anlatsalar daha iyi olacak.. İsteyenin ben MVP'yi alırım yaklaşımı biraz can sıkıyor.. Onun dışında büyük sorun yok..

Batı'nın rahat götüreceği belliydi.. Öyle de oldu.. Kobe-ShaQ A.Ş.'nin ödülle birleşimiyse tam anlamıyla bitmemiş bir devrin güzel sonu oldu.. Bu All-Star hafta sonu ShaQ'ın Kobe cilalamaları eşliğinde geçti zaten.. 12 dakikada güzel bir performans gösterip maçı yine eğlence alanına çeviren ShaQ'ın da hakkıydı MVP.. Bu fırsatı kaçırmak istemedi NBA yönetimi de.. ShaQ gerçekten müthiş bir adam.. Lig tarihinin bana göre en büyük pivotu.. Ama gidişinden sonra Kareem'e duyduğum saygıyı basketbol içinde duyamıyorum kendisine.. Kobe'yle olan tartışmalarında herkes Kobe'yi suçlamıştı zamanında ama ondan sonraki ShaQ fırıldaklıklarıyla bu iş de biraz olsun hakkaniyete erdi sanırım.. Wade'i Miami'de oynadığı en iyi oyuncu yapan koca oğlan tekrar Kobe'ye döndü, LeBron karşısında üste çıkardı Kobe'yi.. Kobe'nin bunlara ihtiyacı olmaması ayrı bir gerçek.. Phil Jackson'a bile sallayan ShaQ'ın dönüşleriyse komik.. Bu yüzden hiçbir zaman bir Kareem, bir Magic, hatta bir Kobe olamayacak benim gözümde ama gülümsemesi, bir jesti yetiyor eski özlemler için..

5 YORUM:

dark knight dedi ki...

keşke mvp kalksa ama imkansız tabii.. nate konusunda katılmıyorum hiç.
onun dışında 90lı yıllarda nba in her açıdan en üst düzeyde olduğunu düşünüyorum asla da öyle olamayacağını.. yıldızlardan oynanan oyuna kdr. o yüzden bence o büyü. kolay ulaşmaktan değil. vince carter ın ise jordan falan dahil en güzel smaç yapan adam olduğunu düşünmekteyim. hiç bir dayanağım yok bnm gözüm öyle görüyor sadece.. 2000 yılında yaptıklarına ancak j rich yaklaşır..
ve evet tardini özlemiştik.. :)

quantrell dedi ki...

Söylediklerinde haklılık payı var. Ama MJ.vs DW düellosunu da hafife almışsın. Tabi ki 25 sene önceyle bugün arasında fark olacak, olmalı da. Kimse bugün çıkıp bu işin atası "Abi Dr.J'i de ne abartmışız, yaptığı hareketler çok tırtmış" demiyor, çünkü ondan önce insanlar öyle bir hareketin varlığından haberdar değillerdi. MJ'in faul çizgisinden sıçrayıp vurduğu smacı o günlerde kim hayal edebilirdi? Burada asıl konu yaratıcılık olmalı. Hiç yapılmamış denemek. Sadece bu sebepten ötürü bile Rudy Fernandez e şapka çıkarılır. Denenmeye cesaret edilemeyenleri gerçeğe çevirdiği için. İnsanların madara olmaktan korktuğu hareketleri bize izlettiği için alkışı hakettiğini ve sırf birleşik devletler dışından birisinin bu smaçları vurduğu için hakkının yendiğini düşünüyorum. Nate Rabinson'un şebeklik mertebesinde, biraz sıçrama yeteneği var diye antremanlarda 10larca vurulan smaçlardan birinin slam dunk şampiyonu olmasını hazmedemiyorum. Edemeyeceğim de.

Sahin dedi ki...

Rudy Fernandez'in ilk smacını Lebron idmanda takılırken yapıyordu bundan aylar önce. Videosunu bulursam yollayacağım.

barbaros dedi ki...

nate robinson denen itici,antipatik,sevimsiz kisi boyu 1.70 oldugu ici aynı sımactan daha yuksek puan alıyorsa,rudy fernandez de bir beyaz olarak ole bir smactan sonra kesinlikle daha iyi puanı hakediyodu..ve kesinlikle harika bir smac yaptı..cok da derdim degil artık zaten tat alamıyorum all star haftasonundan ama nate gerizekalısının haksız yere bu yarısmayı kazanması insanı sinir ediyor.jordan dan carter dan sonra bu herifi de aynı kategori icinde saymak cok koyuyo

Adsız dedi ki...

J.R.'ın boy yaklaşık 2 metre, Nate 1.70.


valla insanları yemeyi iyi biliyosun

natein boyu 1.75

j.r. ın boyu 1.98

kapişş?

Blogger tarafından desteklenmektedir.