27 Haz 2009

NBA Draft 2009


Kötü bir draft gecesiydi, ilk turu bitirmeden yattım.. Yattığıma üzecek bir şey de olmamış sabah gördüğüm.. Blake Griffin için böyle mayası bozuk bir kadroya gelmek çok büyük şanssızlık.. 2. sırada Memphis Grizzlies için Ricky Rubio son günlerde imkansız görünüyordu.. Griffin ve Rubio dışında draft'in en iyi görünen oyuncusunu seçerek risk almak istemediler.. Marc Gasol varken Hasheem Thabeet ne ayaktır demek mümkün ama başka hamleler gelebilir o tarafta.. Hamle gelmese de iki oyuncuya yaklaşık 55-60 dakikayı paylaştırmayı düşünüyor olabilirler.. Thabeet NBA'e alışana kadar sezonun ilk yarısında fazla fırsat bulamayacak ama yine lotaryaya oynamaya başlayınca takım daha sık çıkacaktır parkeye..

3. sıradan OKC Thunder için Ricky Rubio çok şık duruyordu.. James Harden ilginçti.. Birkaç kez izleme fırsatım oldu, çokça görüntü de var elimde Harden'la ilgili.. Değişik bir koku geliyor o elemandan.. Değişik bir stil, önemli yerlere geleceğine dair bir hissiyat var içimde.. Alışık olmadığımız türden bir oyuncu Harden.. Thunder'ın yapısını düşününce çok da kötü bir seçim diyemem.. Sacto'nun Tyreke Evans seçimi bence ellerinde patlar.. Ricky Rubio'dan emin değilim ben ama 4. sıraya düşmüşken gidip Tyreke seçmek bence saçmalık.. Minnesota'nın çok farklı hesapları vardı, o hesaplara girmeden 5'ten Rubio seçti adamlar ki bence draft'in LA Clippers sonrasında en mutlu takımıdır Minny.. Zaten ilk turda 4 hakları olmasıyla bu seneden karlı çıkacakları biliniyordu.. Ricky kaymak oldu onlar için.. Herkes kadar pozitif bakmıyorum Rubio'ya.. Başka bir draft olsa bu kadar üstlere çıkamazdı bence.. Ama bu draft'te Top 5'ten gitmesi, bu kadar ön plana çıkması çok normal.. Ağırlığı yedikten, boğum boğum kas yaptıktan sonra fundamental'ı ne kadar koruyabilecek, o etkiyi ne kadar yapabilecek göreceğiz.. Seneye NBA'e geliyor mu şu an için tam belli değil sanırım bonservis olaylarından ama muhtemelen ilk günden sıkı bir şut diyetine de girecektir ağırlıkla birlikte.. Yaşı her şeyi mazur kılıyor.. Al Jefferson draft'in en mutlu oyuncularındandır bence.. Jonny Flynn'in 6. sıradan seçilmesi de Minny açısından ilginçti.. Daha hazır tabii ki Rubio'dan Flynn.. Rubio işe alışana kadar ilk 5'e oturması muhtemel.. O da bu draft'in sevdiğim elemanlarından biriydi.. Fiziğine göre çok ilginç özellikleri var.. Müthiş bir çabukluğa daha kavuşuyor NBA.. 6. sıradan DeMar DeRozan sürprizi bekliyordum aslında ben Rubio'nun yanına.. Çok ilginç bir takım haline gelebilirdi Minny öyle.. Golden State'in Stephen Curry seçimi tam bir rezalet.. İlk 15'in en kötü seçimi.. New York Knicks'i de büyük bir külfetten kurtardılar.. Allan Houston çakmasına ihtiyaç yok bence Madison SQuare Garden'da.. Bu bağlamda Jordan Hill seçimi bence gayet şık.. Toronto'nun DeMar DeRozan seçiminin değişik açılımları olabilir 1-2 seneye.. Brandon Jennings seneye dikkatle izleyeceğimiz elemanlardan.. Tyler Hansbrough beklenen yerlerden gitti.. Yukardan gitse olmaz, aşağıdan gitse ayıp olurdu.. Ama Indiana için gereksiz bir adam bence.. İlk turun ilginç seçimleri NCAA'in son şampiyonunu sürükleyen Ty Lawson ve Wayne Ellington'un 18. ve 28. sıralara kalması oldu.. Beni çok şaşırtmadı ama bu draft'te daha erken gitseler daha az şaşırırdım..

İkinci turda ilerleyen yıllarda etki yapabilecek bazı oyuncular var.. Chase Budinger, Nando De Colo, DeJuan Blair ve hatta Emir Preldzic olmak üzere.. Ama fazla afaki kalır şimdi.. Bir Gilbert Arenas sürprizi daha çıksa da izlesek keşke.. 2009'u onunla anarız..

6 YORUM:

Alper Öcal dedi ki...

Nowitzki, Hido gibi oyuncular o fundamentali sadece korumadı geliştirdi bile. Bence Rubio bu ligin en önemli Avrupalı starlarından biri olacak. Ankara'da da canlı izledim, ümitliyim çok.

Yalnız bu Hansboroguh'u yerin dibine soktu Kaan Kural, İsmail Şenol, Orkun Çolakoğlu 3'lüsü. Kaan Kural'ın gazına geldiler sanki biraz ama hayır, o kadar da değil diyemediler.

Hakikaten bu kadar kötü mü bu herif merak ediyorum.

Kaan Kural'ın bazı öngörüleri de ciddi ters çıktığından ihtiyatlı yaklaşıyorum.

Defterin köşesne yazdım ama bu hadiseyi. Hatırlatır ya da alkışlarız sonra :)

Ziverbey dedi ki...

Rubio'dan umutluyum ben.. Ondan ışık olduğu bir gerçek.. Şutuda gelişir zamanla Pietrus'un gelişmiş onun mu gelişmeyecek... çalışırsa olur tabi bunlar.. En zaından vatandaşı Calderon ayarı bir şey olur Amerikalılar maravich'e filan benzetiyormuş yok artık o kadar da olmaz..

Ziverbey dedi ki...

Ntvspor bu yıl Ncaa'den North Carolina'nın bulunduğu Acc'den başlar vermişti. Bundan dolayı baya bir maçına tanık oldum bu adamın Kaan Kural ne dedi bilmiyorumama Hansboroguh NBa için pek umut veren bir oyuncu değil gibi duruyor. Pzisyonu için pek boylu biri değil, ayaklarıda yavaş.. Hadi bu boy ile (2.06) siyahi oyuncular hız ya da fizik ile bir şey yapıyorlar pota altında ama ya da avrupalılar kısa ve uzun mesafe şutları ile verimli oluyorlar ama bu adam bunların hiç birine tam olarak sahip değil.. Ncaa istatistikleri deli gibi ama Ncaa de ki bazı şartlar bazı oyuncululara olmadık şeyler yüklüyor. Böyle çok oyuncu var NCAA kariyeri çok iyi olan ama NBA'de olmayan... Terside mevcut.. Hansboroguh biraz böyle bir oyuncu..

Hüseyin Altıkıllı dedi ki...

Hansbrough diğer arkadaşların da dediği gibi NCAA efsanesi ayarında performans göstermiş olabilir ama bir Christian Laettner'dan öteye gidemez.

Adsız dedi ki...

optimus megatronu her alanda ezer gecer, adam prime yaa daha ne olsun:) bakmayin ilk filmdeki dövüse insan icinde oldugu icin optimus insanlara zarar vermek istememisti, ikinci filmde gördük megatronun boyunu hem ormanda hem cölde...prime bir tanedir kalbimde büyük yeri var... postta en begendigim yer megan foxla bir aksam yemegi yerine primela bir saat sohbeti tercih ederim demen oldu, aynen katiliyorum:))

Beercholic dedi ki...

kaan kural NBA'de 50 dakika oynayamaz dedi, eh o kadar da değil.. ama NBA'de mayasının tutmayacağı doğru, ben Nando De Colo'yu izleyeceğim, adam Avrupalı ve san antonio taraftından 2. turda seçilmiş daha ne olsun?

Blogger tarafından desteklenmektedir.