18 Tem 2011

Galatasaray Formaları 2011/2012




Galatasaray için Nike'ın bu sene ortaya çıkardığı kreasyonun vasatlığının Nike'ın zamanı olmaması nedeniyle hazır kalıplar kullanmasıyla savunulmaya çalışılması ziyadesiyle yanlış.. Ortada net kötü bir forma topluluğu var ve bu nerede, ne şekilde ortaya çıksa eleştirilecek bir konu.. Şimdi düşünelim ki Galatasaray'ın simge forması River Plate ya da Peru Milli Takımı gibi omuzdan aşağıya çapraz şekilde inen bir forma.. Nike'ın kalıpları içinde var mı? Bildiğim kadarıyla hayır.. Peki durum böyle olsaydı Nike, Galatasaray'a nasıl bir iç saha forması yapacaktı? Yeniden dizayn? Başka bir iç saha forması? İkincisi gelse tepkiler ne olurdu? Yenisi yapılacaksa şimdi niye hazır kalıplar? Bu soruların benim gözümde cevabı yok ve sadece bunlar ışığında bile Nike oldukça kötü bir başlangıç yaptı..

Nike'ın hazır kalıplı parçalısı arkası düz bir şekilde ortaya çıkıyor ve bu kalıp bozamama kuralı o düz arkayı bile parçalı hale getiremiyor.. Zira Nike parçalı verdiği bütün kulüplerde bu şekli kullanmış.. Bunun maliyeti nedir, oluru hiç yok mudur, nedendir, bu soruların da cevabını bulamıyorum.. Geçtiğimiz yıllardaki parçalıları sadece UEFA izin vermediği için Avrupa maçlarında düz sırtla kullanan takım, bu hazır kalıp saçmalığı nedeniyle bu sene de buna maruz kalacak.. Hem de bütün sezon boyunca.. Sarı formanın görünürdeki güzelliğini geçtim (zira renk ve şekil kararını mutlak suretle yönetim veriyor olmalı), son yılların en kötü formasıyla (siyah) üçlemenin tamamlanması da Nike'ın başarısızlığını artırıyor.. Siyah forma o kadar kötü ki, Kadıköy deplasmanında Fenerbahçe'ye 4 atarken giyilse bile taraftarın gözünde yerinin değişeceğini sanmıyorum..

Forma takımın kutsalıdır.. Futbolun saha içindeki olguları içinde en yücelerinden biridir ve bu nedenle çok önemlidir.. "O forma kutsaldır, nasip olmaz herkese" tezahüratı bu ülkede çıkmış ve şüphesiz (bana göre) içinde sadece armayı bulundurmayan, şekli de hesaba katan bir söz topluluğudur.. Çünkü Galatasaray, parçalıdır.. Parçalı da Galatasaray.. İşte bu nedenle, bu blog açıldığı günden beri her sezon başı forma yazısı gelir, sezon içi maç yazılarında en az 4-5 maçta formalara mutlaka değinilir.. Çünkü sadece Galatasaray forması bazı maçları almaya yeter.. Bu ülkenin önemli bir bölümünün düşüncesi tekniğin, taktiğin, kadro yapısının, hoca tercihlerinin, ruhsal durumun ötesinde budur ve böyle bir ortamda formalara önemsizmiş gibi davranamazsınız..

Sadece kötü yönlere odaklanmayalım.. Dün lansman yapıldıktan sonra yolum bir Galatasaray Store'a düştü ve girip iki formayı da yerinde inceledim.. Siyah için farklı olarak yazılacak olumlu tek şey yok ama parçalı yakından, özellikle önden oldukça şık.. Geçen seneki sıradan formaya rahatlıkla tur bindirecek düzeyde, özellikle kumaş kalitesi de Nike'la beraber yükselmiş gibi geldi bana.. Ama ayrıntılarda dağılmaya devam ediyoruz.. Daha önce turuncu forma yapıp çizgilerini kırmızı seçerek muazzam bir formayı boğan, kırmızı formaya elde kaldığı için siyah fontu yapıştıran, parçalının renk tarafına uymayan, reklam fontlarında renk değişikliğini sponsorlarına bir türlü kabul ettiremeyen kulüp benzer ayrıntı hatalarına devam ediyor.. Kırmızı sırta sarı font yine yok, parçalı formaya gelen Nike logosu garip bir şekilde siyah, sarı formadaki Türk Telekom fontu çok lazımmış gibi yine siyah ve bunlar hakikaten anlamsız.. Birçok güzellik ayrıntılarda gizli ama Galatasaray taraftarı bunları da çok uzun süredir yaşayamıyor..

Yine de elde kalan şey özellikle UEFA Kupası'nın kazanıldığı sezonla birlikte terk edilen (ki öncesinde de büyük istikrar yoktu) parçalının artık tamamıyla takımın ilk forması haline gelmesi ve taraftarın buna gösterdiği aidiyet, yaklaşık 6-7 yıl öncesini hatırlayanlar için bile büyük bir lütuf.. İlk olarak Kasım 2008'de gelen parçalı altı beyaz şortla bu anlamda şeklen tavan yapıldı ve ben sadece bununla bile mutlu olabiliyorum.. Ama bu mutluluğu artıracak ayrıntıları ve iyi koleksiyonları da görmek istiyorum ve 2008/2009 sezonundan beri ısrarla buna izin vermiyorlar..

Yapacak bir şey yok, taraftarsan önüne konanı kayıtsız şartsız almak zorundasın, çünkü bu ülkede taraftarlık adı altında insanlara öğretilen ilk düstur bu.. Eğer işin içinde iyi niyet ve iyi idare varsa bu da yapılır ama bazı taraftarlar bunu aşalı çok oldu, işin içindeki zevk duygusu artık çok daha baskın.. Sarı alınır (muhtemelen), devamı için start benim adıma 2012/2013 sezonudur..

Öptüm Nike, kendine iyi bak, bye..

Galatasaray Formaları 2008/2009
Galatasaray Formaları 2009/2010
Galatasaray Formaları 2010/2011

6 YORUM:

Adsız dedi ki...

Sarı alınır (muhtemelen), devamı için start benim adıma 2012/2013 sezonudur..

bunu diyen taraftar değildir zaten , sen sokakta gösteriş veya hava atmak için forma almıyorsun ki , kulubune destek amaçlı forma alırsın. taraftar 3'ünü de alır giymese bile köşeye koyar takımına destek olur.

Parma Maniac dedi ki...

Adsızın yaptığı bu yoruma cevap zaten yazının sonlarında var, ona rağmen gelmesi çok normal değil ama benim özellikle yazıda dışarıda bıraktığım ekonomik muhabbetlere hiç değinmeden "taraftar 3'ünü de alır" yapay düsturunun hayal alemi içinde (ki üçünü alan taraftar ülke genelinin hiçbir zaman %1'i bile olmaz, olamaz) buraya dökülmesi pek mantıklı değil..

Keza kulübe ekonomik destekte bulunmanın tek yolu da forma almak değil.. Yolun store'a düşer, zaten formalardan parça başına en fazla 20-25 lira kazanan takıma direkt para olarak giren ürünlerden 150-200 liralık alışveriş yaparsın, üç formadan çok daha fazlası kazanılır.. Ya da 55 bin kişilik stadın mutlaka boş kalacağı maçların üçünde bütçeni ekstra zorlayarak gidersin, kulüp yine daha fazla kazanır.. Taraftara ekonomik destekte bulunmayı "üç formayı da sorgusuz sualsiz alacaksın" diktesiyle yapmaya çalışanlara ben hayırlı işler diyorum, ama Türkiye'deki kulüplerde işler bu şekilde yürümüyor.. Yürümemeli de zaten..

Camiye yardım dedi ki...

Madem forma konusunda kulübe destek olmayı bu kadar istiyorsunuz, her köşe başını tutmuş olan korsancıları kulübe, üreticiye veya zabıtaya bildirin ki korsan engellensin. Çünkü sahte forma almak, hiç forma almamaktan daha kötüdür.

"Kulübe destek için kötü olsa da forma alın" demek, cami çıkışlarında "camiye yardım" diye para toplamaktan farksız. Öte yandan ben formayı kulübe destek olmak için almıyorum; soylu Galatasaray formasını giyerek Galatasaray taraftarı olma gururunu paylaşmak için alıyorum.

Ama katalog forma kalıplarıyla hazırlanan, rengi ve şekli yanlış olan bu formalar Galatasaray forması değil. Sahte parçalı olan forma Malatyaspor, siyah olan da Gençlerbirliği forması... Sarı olan da Civcivspor kurulursa ona iyi gidebilir.

Dünya standartlarında formalar istiyorsak, bir şekilde tepki göstermeliyiz. Forma konusunda güncel formayı giymeye de ihtiyaç duymamalıyız. Elimde 99'dan kalma füme forma var ve yeni formalarım olsa dahi birçok maçta gururla giyiyorum.

maria lopez garcia dedi ki...

yahu su guzel incelemeye tuy dikmeye ne gerek var.
neyse parcalinin yakasina takildim ben kırmızı parcanın da sarı yakası olsa daha guzel olurms klasige selam minvalinde.
sarı formanin reklamı kesinlikle kırmızı olmaliydi ve bence size kesinlikle guzel bir kırmızı forma lazim.
her halukarda bizim formalar geriye giderken (cok uzun suredir ilk defa) sizinkilerde degisim var.
ayrica ben sana dedim bu sene hazir kalip diye : p

Parma Maniac dedi ki...

Allah o hazır kalıbı bildiği gibi yapsın maria.. Kalıptan soğuttular :)

CaRtMaNtR dedi ki...

hsonu siyah forma'yı aldım. öyle çok fazla bir beklentimin olmadığı bir forma olduğundan beni pek rahatsız etmedi.

ama geçen seneki arsenal'in deplasman formasını andıran düz sarı formayı kesinlikle merak ediyorum. parçalı konusunda ise 2007 parçalasından daha iyisi gelene kadar beklemek lazım düşüncesindeyim.

birde acaba bu sezonda ikinci yarının başında bir dördüncü forma (tercihen kırmızı) çıkar mı acaba

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.