10 Tem 2008

Atatürk ne demiş?


Çok klişe oldu başlık, devamını biliyorsunuz.. Özellikle spor ve ahlakla ilgili olmak üzere.. Ne yaptı peki Elton Brand? Oyuncu opsiyonunu kullanarak kontratını feshetti.. Amaç? Takım salary cap'in üstünde olduğu için boştaki oyunculara sarkamıyordu.. Unrestricted free agent olarak hem takımının Baron gibi bir oyuncuya sarkmasını sağlayacaktı, hem de Clippers'a tekrar imza atarak güzel bir takımın oluşmasına yardım edecekti.. Tabii biraz daha az paraya oynayarak, kurallar dahilinde.. En azından böyle biliyordum ben.. Kendi ağzından mı duydun bu açıklamayı derseniz duymadım ama birçok yerde okudum, opt out ederken kontratı gerçek amacının bu olduğu söyleniyordu her yerde, ki mantıklıydı..

Peki ne yaptı bu arkadaş? Baron imzayı basar basmaz kendisine müthiş bir teklif sunan Philadelphia 76'ers'a imzayı bastı.. 5 yıl için 82 milyon dolara.. Ne denir şimdi bu Brand için? Carlos Boozer'a zamanında Cavaliers'a yaptıkları için demediklerini bırakmayanlar bu Elton Brand için ne diyecekler? En azından onun sayesinde Baron Davis'i aldılar mı diyecekler? Ben diyecek bir şey bulamadım, o yüzden geç yazıyorum bu kadar..

Güzel takım oldu Philadelphia.. En azından doğu biraz daha güçlendi diye avunmaktan başka yapabileceği bir şey yok NBA sevdalılarının..

5 YORUM:

Cenky dedi ki...

Hocam müthiş teklifi 76ers değil Warriors sundu Brand'e, tam 95 milyon önerdiler. Gitse oraya giderdi, neden 13 milyona geldi ona bakmak gerek asıl. Davis'in gelmesiyle takımda liderliği sekteye girdi, artık takımın franchise oyuncusu olmayacaktı. Ama Philly'de artık takımın franchise oyuncusu o, 1 numaralı adam oldu. Para için yapmadı yani. Ayrıca Philly'nin bütçesi de müsait hala Ben Gordon'u ekleyebilirler. O yüzden pek suçlamamk gerekir Brand'i kendince doğru yapmıştır, Boozer muamelesi de görmez.

Adsız dedi ki...

amerikalıların deyimiyle "brand pulled a boozer". ayrıca üstteki arkadaşa, brand philly'de takımın franchise player'ı olacak demek hangi mantığa sığar bilmem, orada andre iguodala denen yaratık var oldukça..

Cenky dedi ki...

Sevgili Stoudemarion haklısın Iguodala bir yaratıktır ma Philly'nin franchise oyuncusu asla olmamıştır, olamayacaktır. O'na duyulan sevgi draftten gelip ciddi gelişme göstermesindedir. O sevgiyi sarsmıştır hatta sezon başı kontrat yenilemeyerek. Bugün Clippers'ın teklifine imza koysun ertesi gün silinir hafızalardan, zaten Young şu an onun sevgisinin ciddi veliahtıdır. Brand takıma lider olarak katılmıştır ve saygıyla karşılanmıştır en çok parayı veren GSW yerine kendini daha rahat hissedeceği 76ers'a gitmesi. Boozer muamelesi görmez, sadec Clippers taraftarı sitem eder ama Boozer gibi ülkece nefret edilen adam olmaz. Mantık budur, anlaşılmıyorsa Ed Stefanski'ye sorulur bu adam sizin neyiniz olacak diye, o da der ki "yeteneği, deneyimi ve liderlik özelliğiyle Iverson'dan sonra bu takım için çok önemli bir oyuncu olacak". O mantık Stefanski'nin mantığıdır hattı zatında, bizimki katılmak sadece adama.

Cenky dedi ki...

Ha bir de Iguodala'ya franchise player diyorsak, franchise player 13-15 milyondan başlayan kontratlar alır, acaba 76ers neden Andre'nin 10 milyon talebini karşılamadı ki, hayret değil mi.

Sheed dedi ki...

tabi ki 'franchise player' brand olacaktır.. iggy iyidir, hoştur da hiçbir takımda 'franchise player' olacak kapasitesi yok, sadece atletik bi arkadaş.. o yüzden de phila'nın önerisinden daha iyisini bulacağını düşünmüyorum.. kendini biraz büyük görüyor sanki..

brand'in davranışına gelirsek.. boozer'ınki ayrı bi seviye tabi, basbayağı yalan söylüyor, koskoca kulübü kandırıyor.. ama brand'inki de çok sportmence bi davranış olmamış, coach dunleavy'nin dedikleri doğruysa.. bazı sözler vermiş ve arkasında durmamış.. ben daha karakterli bi oyuncu olduğunu düşünürdüm halbuki..

hit counter
Blogger tarafından desteklenmektedir.